Dbamy o Ciebie i Twojego DS

Rozumiemy, jak ważna dla Ciebie jest niezawodność Twojego samochodu marki DS

W niektórych silnikach wysokoprężnych 1.5 BlueHDi może nastąpić zerwanie łańcucha rozrządu. Chcielibyśmy jak najszybciej zaradzić temu problemowi. Zapowiedzią takiej awarii mechanicznej mogą być 

nietypowe odgłosy lub wibracje z komory silnika.

Przyczyną może być przedwczesne zużycie lub osłabienie łańcucha rozrządu. 

 

Zignorowanie tych objawów może powodować stopniowe pogarszanie się osiągów samochodu, a ostatecznie może dojść do uszkodzenia silnika (więcej informacji poniżej w odpowiedziach na często zadawane pytania). Zidentyfikowaliśmy ten problem na podstawie wewnętrznej kontroli jakości oraz zgłoszeń klientów. Staramy się aktywnie rozwiązać potencjalny problem bez kosztów dla Ciebie. 

 

Jeżeli Twój pojazd jest objęty tą kampanią serwisową, skontaktujemy się z Tobą bezpośrednio i przekażemy instrukcje, jak umówić się na bezpłatną kontrolę i odpowiednią interwencję serwisową. Podjęcie takiej interwencji bez zbędnej zwłoki pomoże zapewnić utrzymanie maksymalnej sprawności Twojego pojazdu.

 

Twoje bezpieczeństwo i spokój są dla nas najważniejsze.

MODELE, KTÓRYCH DOTYCZY PROBLEM
Wiemy, których pojazdów dotyczy problem, i bezzwłocznie podejmujemy niezbędne działania. Kampania serwisowa będzie realizowana partiami: jeżeli aktualnie dany VIN nie jest jeszcze uwzględniony w kampanii, może on zostać do niej włączony później.

Sprawdź VIN (numer identyfikacyjny, numer nadwozia) pojazdu poniżej. Pojazd może przynależeć do grupy, którą nasz system kontroli jakości wytypował jako potencjalnie dotkniętą opisanym problemem.

 

 

Jak najszybciej sprawdź poniżej, czy sprawa dotyczy Twojego pojazdu.

DS 3 CROSSBACK
D34 (2018, 2019, 2020, 2021, 2022, 2023)
DS 4 V2
D41 (2020, 2021, 2022, 2023)
DS 7 Crossback
X74 (2017, 2018, 2019, 2020, 2021, 2022, 2023)
JAKA JEST TWOJA SYTUACJA?

DS priorytetowo traktuje zaistniały problem i stara się go rozwiązać – szybko, przejrzyście i sumiennie.

 

Ściśle współpracujemy z dealerami i warsztatami, aby zweryfikować każdą potencjalnie problematyczną jednostkę oraz zapewnić każdemu klientowi indywidualne wskazówki i pomoc. Nasze stanowisko jest jednoznaczne: Twoje bezpieczeństwo nie podlega dyskusji.

 

O co chodzi i kto może mi pomóc?

Nigdy nie słyszałeś o tym problemie i nie wiesz, co zrobić?

Powinieneś niezwłocznie skontaktować się z autoryzowanym serwisem marki DS lub dealerem.

Chcę zweryfikować VIN mojego pojazdu
Wprowadź numer identyfikacyjny pojazdu (VIN) lub skontaktuj się z dealerem w celu potwierdzenia, czy Twój samochód znalazł się w grupie, której dotyczy problem.
Chcę umówić wizytę
Zgłoś się do najbliższego autoryzowanego dealera DS i powiedz, że kontaktujesz się w sprawie kampanii serwisowej silników BlueHDi. Personel dealera poinformuje Cię o dalszej procedurze.
Zapłaciłem już za naprawę łańcucha rozrządu
Jeżeli zapłaciłeś za naprawę łańcucha rozrządu w swoim pojeździe między 1 stycznia 2023 r. a 30 czerwca 2025 r., możesz być uprawniony do zwrotu kosztów. Uprawnienie zależy od tego, czy dokumentacja dotycząca przeglądów i diagnostyki potwierdza przestrzeganie zaleceń producenta w tym zakresie. Zapoznaj się z pełną treścią Regulaminu.
O co pytają inni klienci?
Często zadawane pytania

1. Ogłosiliście właśnie kampanię serwisową. Czego dotyczy problem?

Wiemy, że w niektórych egzemplarzach pojazdów marki DS z roczników 2017–2023, wyposażonych w silniki Diesla 1.5 BlueHDi, może wystąpić przedwczesne zużycie łańcucha rozrządu. Może się to objawiać nietypowym odgłosem pracy silnika, a w rzadkich przypadkach może dojść do zerwania łańcucha rozrządu w czasie rozruchu silnika lub w trakcie jazdy. Wszystkie samochody, których to dotyczy, będą objęte kampanią serwisową Stellantis. Kampanię przeprowadzimy w kilku etapach, żeby zapewnić klientom jak najszybszą i najsprawniejszą obsługę. Zaczniemy od najstarszych samochodów, które są bardziej narażone na potencjalną usterkę.

2. Gdzie znajdę VIN (numer nadwozia, numer identyfikacyjny pojazdu)?

VIN jest zazwyczaj podany w dokumentach pojazdu oraz umieszczony w kilku miejscach w samym pojeździe: z przodu, pod maską w komorze silnika; na desce rozdzielczej od wewnątrz, po stronie kierowcy; w przedniej części ramy (starsze samochody); na ościeżnicy drzwi kierowcy (miejsce widoczne po otwarciu drzwi).

3. Co jest przyczyną problemu?

Na zużywanie się łańcucha napędu rozrządu duży wpływ ma jakość oleju silnikowego, w tym zwłaszcza gromadząca się w nim z czasem sadza. Działa ona jak materiał ścierny i przyspiesza zużycie poszczególnych elementów układu. Regularne przeglądy oraz stosowanie oleju wysokiej jakości mają zasadnicze znaczenie dla ograniczenia ryzyka. Więcej specjalistycznych porad można uzyskać u dealerów. 

4. Problem dotyczący tego konkretnego silnika jest znany od lat. Dlaczego dopiero teraz Stellantis podejmuje działania? 

Na bieżąco monitorujemy tę kwestię, korzystając z dostępnych źródeł informacji, zgodnie z naszymi najlepszymi praktykami dotyczącymi ciągłego monitorowania i doskonalenia produktów. Niezależnie od uznania istnienia „problemu”, po przeanalizowaniu tej kwestii oraz dostępnych rozwiązań, Stellantis podjął już wiele działań mających na celu wsparcie klientów, zgodnie z polityką gwarancyjną opartą na podejściu zorientowanym na klienta.

5. Dlaczego kampania serwisowa nie rozpoczęła się wcześniej?

Kampania serwisowa została zainicjowana po szczegółowym zbadaniu problemu i ocenie ryzyka. Pomimo technicznej złożoności opracowano solidne rozwiązanie obejmujące optymalizację specyfikacji oleju, precyzyjną kalibrację oraz zastosowanie zaawansowanych narzędzi diagnostycznych. W celu zapewnienia wsparcia klientom Stellantis z własnej inicjatywy wprowadził specjalną ochronę jeszcze przed ogłoszeniem kampanii serwisowej, zgodnie z polityką opartą na podejściu zorientowanym na klienta. 

6. Jakie warunki trzeba spełnić, żeby skorzystać z tej specjalnej ochrony?

Aby pojazd został objęty specjalną ochroną, przeglądy musiały być wykonywane według harmonogramu zalecanego przez producenta, a stosowany olej silnikowy musiał spełniać wymagane normy. Przeglądy mogły być wykonywane w dowolnym, ale certyfikowanym profesjonalnym warsztacie samochodowym. 

7. Jak z perspektywy klienta objawia się problem?

W razie zauważenia nietypowych odgłosów pracy lub wibracji silnika stanowczo zalecamy zatrzymanie pojazdu i sprawdzenie go w serwisie. W rzadkich przypadkach może dojść do zerwania łańcucha rozrządu w czasie rozruchu silnika lub podczas jazdy, co spowoduje natychmiastową utratę mocy.

8. Jakie środki zostaną podjęte, żeby rozwiązać ten problem?

Wszystkie pojazdy, których dotyczy problem, otrzymają aktualizację oprogramowania. Wykorzystana zostanie również specjalna aplikacja wykrywająca potencjalne problemy z łańcuchem rozrządu na podstawie odgłosów pracy silnika. W razie stwierdzenia problemu łańcuch zostanie wymieniony na wersję 8‑milimetrową. W razie niestwierdzenia problemu olej silnikowy zostanie wymieniony na olej z nową specyfikacją FPW9.55535/03, charakteryzujący się większą lepkością i zawierający dodatki przeciwzużyciowe.🔧 Przypomnienie: terminowa wymiana oleju po zapaleniu się kontroli serwisowej jest jednym z istotnych warunków skorzystania ze specjalnej ochrony. 

9. W jaki sposób nowy olej rozwiąże problem związany z tym silnikiem? 

Nowy olej FPW9.55535/03 charakteryzuje się większą lepkością i zawiera dodatki ograniczające zużywanie się łańcucha. Testy wykazały, że znacznie wolniej traci on swoje właściwości i pomaga chronić silnik. 

10. Podobno istnieje aplikacja, która pozwala sprawdzić, czy silnik pracuje poprawnie. Jak dokładnie działa?

Opracowaliśmy specjalną aplikację wykrywającą potencjalne problemy z łańcuchem rozrządu na podstawie odgłosów pracy silnika. W razie stwierdzenia problemu łańcuch zostanie bezpłatnie wymieniony. Wszystkie pojazdy objęte kampanią serwisową będą testowane, a z aplikacji może korzystać każdy warsztat wykonujący przeglądy – zarówno należący do sieci Stellantis, jak i spoza niej.

11. Czy przygotowano specjalną / wsteczną ochronę dla właścicieli pojazdów z silnikiem DV5?

Od stycznia 2023 r. Stellantis oferuje specjalną ochronę na 5 lat lub 150 000 km dla silników 1.5 BlueHDI (pojazdy wyprodukowane między październikiem 2017 r. a styczniem 2023 r.). ochrona obejmuje 100% części i robocizny, jeżeli przeglądy wykonywano zgodnie z zalecanym przez nas harmonogramem oraz z użyciem zatwierdzonego oleju. Ochrona ta została przedłużona w styczniu 2025 r. do 7 lat/180 000 km, a od czerwca 2025 r. do 10 lat/240 000 km. Jeżeli zapłaciłeś już za naprawę łańcucha rozrządu, Stellantis zwróci Ci koszty, pod pewnymi warunkami. Zgłoś swoje roszczenie na stronie https://stellantis-support.com i załącz informacje i dokumenty niezbędne do jego rozpatrzenia. 

12. Czy klienci, którzy wymienili już łańcuch rozrządu na własny koszt, także otrzymają zwrot kosztów?

Tak, z zastrzeżeniem pewnych warunków, zapewniamy wsparcie klientom, którzy już zapłacili za naprawę łańcucha rozrządu. O zwrot kosztów możesz wystąpić za pośrednictwem platformy online: https://stellantis-support.com. Załącz wymagane informacje i dokumenty, a jeżeli wniosek zostanie rozpatrzony pozytywnie, otrzymasz zwrot.

13. Jakie warunki trzeba spełnić, aby otrzymać zwrot kosztów?

W celu uzyskania zwrotu muszą być spełnione wszystkie poniższe warunki: 

 

Problem wystąpił między 1 stycznia 2023 r. a 30 czerwca 2025 r. 

 

Pojazd jest objęty specjalną ochroną (10 lat / 240 000 km od pierwszej rejestracji) 

 

Przeglądy wykonywano zgodnie z zaleceniami producenta i wykorzystaniem zatwierdzonych olejów, w dowolnym serwisie. Należy przedstawić 3 ostatnie faktury lub ostemplowaną książkę przeglądów. Maksymalne opóźnienie względem harmonogramu nie może przekroczyć 3 miesięcy lub 3000 km. 

 

Diagnostykę i naprawę łańcucha wykonał Autoryzowany Serwis Stellantis. 

 

Wnioskujący był właścicielem pojazdu, gdy wystąpił problem, oraz to on zapłacił za naprawę. 

 

14. Co jest głównym celem nowej aktualizacji oprogramowania?

Aktualizacja optymalizuje ciśnienie oleju pod kątem ograniczenia zużycia oraz przypomina klientom o konieczności niezwłocznego wykonania przeglądu, gdy jakość oleju spadnie.

15. Z kim klienci mogą kontaktować się w razie wątpliwości lub pytań?

Uruchomiliśmy specjalną infolinię dla naszych klientów – to numer 0080008251001 w regionie EE i 08009179285 dla klientów z Wielkiej Brytanii.

16. A co z klientami, którzy kupili samochód z drugiej ręki? Czy również zostaną objęci ochroną?

Stellantis wdrożył również specjalny program „Check+” obejmujący 100 punktów kontroli w samochodach używanych sprzedawanych przez Spoticar i atestowaną sieć.