Dbamy o Ciebie i Twojego DS
W niektórych silnikach wysokoprężnych 1.5 BlueHDi może nastąpić zerwanie łańcucha rozrządu. Chcielibyśmy jak najszybciej zaradzić temu problemowi. Zapowiedzią takiej awarii mechanicznej mogą być
nietypowe odgłosy lub wibracje z komory silnika.
Przyczyną może być przedwczesne zużycie lub osłabienie łańcucha rozrządu.
Zignorowanie tych objawów może powodować stopniowe pogarszanie się osiągów samochodu, a ostatecznie może dojść do uszkodzenia silnika (więcej informacji poniżej w odpowiedziach na często zadawane pytania). Zidentyfikowaliśmy ten problem na podstawie wewnętrznej kontroli jakości oraz zgłoszeń klientów. Staramy się aktywnie rozwiązać potencjalny problem bez kosztów dla Ciebie.
Jeżeli Twój pojazd jest objęty tą kampanią serwisową, skontaktujemy się z Tobą bezpośrednio i przekażemy instrukcje, jak umówić się na bezpłatną kontrolę i odpowiednią interwencję serwisową. Podjęcie takiej interwencji bez zbędnej zwłoki pomoże zapewnić utrzymanie maksymalnej sprawności Twojego pojazdu.
Twoje bezpieczeństwo i spokój są dla nas najważniejsze.
Sprawdź VIN (numer identyfikacyjny, numer nadwozia) pojazdu poniżej. Pojazd może przynależeć do grupy, którą nasz system kontroli jakości wytypował jako potencjalnie dotkniętą opisanym problemem.
Jak najszybciej sprawdź poniżej, czy sprawa dotyczy Twojego pojazdu.
DS priorytetowo traktuje zaistniały problem i stara się go rozwiązać – szybko, przejrzyście i sumiennie.
Ściśle współpracujemy z dealerami i warsztatami, aby zweryfikować każdą potencjalnie problematyczną jednostkę oraz zapewnić każdemu klientowi indywidualne wskazówki i pomoc. Nasze stanowisko jest jednoznaczne: Twoje bezpieczeństwo nie podlega dyskusji.
Nigdy nie słyszałeś o tym problemie i nie wiesz, co zrobić?
Powinieneś niezwłocznie skontaktować się z autoryzowanym serwisem marki DS lub dealerem.
1. Ogłosiliście właśnie kampanię serwisową. Czego dotyczy problem?
2. Gdzie znajdę VIN (numer nadwozia, numer identyfikacyjny pojazdu)?
3. Co jest przyczyną problemu?
4. Problem dotyczący tego konkretnego silnika jest znany od lat. Dlaczego dopiero teraz Stellantis podejmuje działania?
5. Dlaczego kampania serwisowa nie rozpoczęła się wcześniej?
6. Jakie warunki trzeba spełnić, żeby skorzystać z tej specjalnej ochrony?
7. Jak z perspektywy klienta objawia się problem?
8. Jakie środki zostaną podjęte, żeby rozwiązać ten problem?
9. W jaki sposób nowy olej rozwiąże problem związany z tym silnikiem?
10. Podobno istnieje aplikacja, która pozwala sprawdzić, czy silnik pracuje poprawnie. Jak dokładnie działa?
11. Czy przygotowano specjalną / wsteczną ochronę dla właścicieli pojazdów z silnikiem DV5?
12. Czy klienci, którzy wymienili już łańcuch rozrządu na własny koszt, także otrzymają zwrot kosztów?
13. Jakie warunki trzeba spełnić, aby otrzymać zwrot kosztów?
W celu uzyskania zwrotu muszą być spełnione wszystkie poniższe warunki:
Problem wystąpił między 1 stycznia 2023 r. a 30 czerwca 2025 r.
Pojazd jest objęty specjalną ochroną (10 lat / 240 000 km od pierwszej rejestracji)
Przeglądy wykonywano zgodnie z zaleceniami producenta i wykorzystaniem zatwierdzonych olejów, w dowolnym serwisie. Należy przedstawić 3 ostatnie faktury lub ostemplowaną książkę przeglądów. Maksymalne opóźnienie względem harmonogramu nie może przekroczyć 3 miesięcy lub 3000 km.
Diagnostykę i naprawę łańcucha wykonał Autoryzowany Serwis Stellantis.
Wnioskujący był właścicielem pojazdu, gdy wystąpił problem, oraz to on zapłacił za naprawę.