TECHNOLOGIE EKOEFEKTYWNE

BADANIA I INNOWACJE DS AUTOMOBILES

Nasze podejście do zrównoważonego rozwoju wykorzystujące ekologiczne technologie ma na celu redukcję emisji gazów cieplarnianych, ochronę zasobów naturalnych i tworzenie nowych, przyjaznych środowisku nawyków w zakresie mobilności.

TECHNOLOGIA ELEKTRYCZNA

Elektromobilność według DS Automobiles

Zaprojektowana z myślą o świecie jutra, technologia E-TENSE zapewnia najwyższą przyjemność z jazdy, maksymalną wydajność dzięki odzyskiwaniu energii i nieskrępowaną mobilność bez względu na przyszłe przepisy. Technologia ta, będąca światowym wzorcem dla pojazdów elektrycznych, jest obecna we wszystkich nowych modelach elektrycznych DS Automobiles. Odzwierciedla nasze pragnienie, aby stać się marką w 100% elektryczną i przenosi hybrydyzację naszych modeli na wyższy poziom.

Technologia inspirowana Formułą E

Bazując na naszym zaangażowaniu i tytule podwójnego mistrza w Formule E, włączyliśmy do naszych modeli elektrycznych i hybrydowych typu plug-in technologie takie jak odzyskiwanie energii podczas hamowania. Zrodzone z wydajności, nasze modele otwierają przed Tobą nowe horyzonty, w dobrym stylu.

POZNAJ NASZĄ GAMĘ SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH I HYBRYDOWYCH

  • DS 3 E-TENSE w 100% elektryczny
    DS 3

    Dostępny 100% elektryczny

    Od 141 400 zł brutto


    Rata leasingu od 1417 zł netto miesięcznie
     (i) Oferta leasingu Stellantis Financial Services skierowana do przedsiębiorców. Założenia przyjęte do kalkulacji: cena katalogowa brutto 141400 zł, okres leasingu 24 miesięcy i roczny przebieg 15.000 km, wpłata początkowa 10%, miesięczna rata leasingowa netto: 1417 zł. Szczegóły znajdą Państwo u Autoryzowanego Dealera DS Automobiles. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego. Zgoda na udzielenie leasingu jest uzależniona od zdolności kredytowej klienta ustalanej zgodnie z procedurami Leasingodawcy.

    Poznaj
  • DS 4 PLUG-IN HYBRID
    DS 4

    Dostępna hybryda plug-in

    Od 152 000 zł brutto

     

    Rata leasingu od 928 zł netto miesięcznie (i) Oferta leasingu Stellantis Financial Services skierowana do przedsiębiorców. Założenia przyjęte do kalkulacji: cena katalogowa brutto 152000 zł, okres leasingu 24 miesięcy i roczny przebieg 15.000 km, wpłata początkowa 10%, miesięczna rata leasingowa netto: 928 zł. Szczegóły znajdą Państwo u Autoryzowanego Dealera DS Automobiles. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego. Zgoda na udzielenie leasingu jest uzależniona od zdolności kredytowej klienta ustalanej zgodnie z procedurami Leasingodawcy.

    Poznaj
  • DS 7 E-TENSE hybryda plug-in
    DS 7

    Dostępna hybryda plug-in

    Od 199 000 zł brutto


    Rata leasingu od 1468 zł netto miesięcznie
     (i) Oferta leasingu Stellantis Financial Services skierowana do przedsiębiorców. Założenia przyjęte do kalkulacji: cena katalogowa brutto 199000 zł, okres leasingu 24 miesięcy i roczny przebieg 15.000 km, wpłata początkowa 10%, miesięczna rata leasingowa netto: 1468 zł. Szczegóły znajdą Państwo u Autoryzowanego Dealera DS Automobiles. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego. Zgoda na udzielenie leasingu jest uzależniona od zdolności kredytowej klienta ustalanej zgodnie z procedurami Leasingodawcy.

    Poznaj
  • DS 9 E-TENSE hybryda plug-in
    DS 9

    Hybryda plug-in

    Od 314 800 zł brutto

     

    Rata leasingu od 3440 zł netto miesięcznie (i) Oferta leasingu Stellantis Financial Services skierowana do przedsiębiorców. Założenia przyjęte do kalkulacji: cena katalogowa brutto 314800 zł, okres leasingu 24 miesięcy i roczny przebieg 15.000 km, wpłata początkowa 10%, miesięczna rata leasingowa netto: 3440 zł. Szczegóły znajdą Państwo u Autoryzowanego Dealera DS Automobiles. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego. Zgoda na udzielenie leasingu jest uzależniona od zdolności kredytowej klienta ustalanej zgodnie z procedurami Leasingodawcy.

    Poznaj

SILNIKI BENZYNOWE PURETECH

Mniejsze, lżejsze i mocniejsze silniki benzynowe

Silniki benzynowe PureTech umożliwiają pełną kontrolę nad zużyciem paliwa, jednocześnie zapewniając Twojemu DS doskonałe osiągi.

 
Dzięki redukcji rozmiarów i masy silników oraz zastosowaniu innowacyjnych materiałów o ograniczonym tarciu nasi inżynierowie znacząco ograniczyli zużycie paliwa.

Czyste silniki

Poprzez zmniejszenie rozmiaru i wagi naszych silników oraz wprowadzeniu innowacyjnych materiałów, nasi inżynierzy osiągnęli sukces w znaczącej redukcji konsumpcji paliwa, a co za tym idzie, również emisji CO2.
Filtr cząstek stałych najnowszej generacji
W celu zwiększenia efektywności silników benzynowych PureTech, wyposażyliśmy je w najnowszy filtr GPF (Gasoline Particulate Filter), który efektywnie radzi sobie z emisją zanieczyszczeń w silnikach benzynowych z bezpośrednim wtryskiem.

Technologia GPF automatycznie aktywowana przy uruchomieniu samochodu jest przeszło o 75% bardziej efektywna. 
3 i 4-cylindrowe silniki PureTech
Nasze trzycylindrowe silniki benzynowe PureTech 110 i PureTech 130 są mniejsze, lżejsze i redukują konsumpcję paliwa o 1,5 l/100 km oraz zmniejszają poziom emisji CO2 o 25% w porównianiu z czterocylidrowymi silnikami o tej samej mocy, przy zachowaniu pełnego komfortu akustycznego i najlepszych właściwości jezdnych. Dostępne są w naszym modelu DS 3. 
STOP & START
Kontroluj zużycie paliwa w sposób zrównoważony i znacząco zmniejsz emisję CO₂ dzięki technologii Stop & Start, czyli urządzeniu do automatycznego zatrzymywania i ruszania. Technologia ta automatycznie wyłącza silnik, gdy samochód na chwilę się zatrzyma. W dużym ruchu miejskim zużycie paliwa zmniejszy się średnio o 15% w porównaniu z samochodem z napędem konwencjonalnym. 

Silnik Diesel BlueHDI

Połączenie wydajności i przyjemności z jazdy

Technologia BlueHDi wykorzystywana jest w naszej gamie silników Diesla wyposażonych w systemy oczyszczania spalin najnowszej generacji.

System kontroli zanieczyszczeń najnowszej generacji

System ten jest montowany we wszystkich naszych silnikach wysokoprężnych BlueHDi, aby wyeliminować zanieczyszczenia powstające podczas spalania oleju napędowego: niespalone węglowodory (HC), tlenek węgla (CO), tlenki azotu (NOx) i drobne cząstki stałe.
3-stopniowa kontrola zanieczyszczeń
KROK 1
Katalizator utleniający przekształca niespalone węglowodory (HC) i tlenek węgla (CO) w wodę (H2O) i dwutlenek węgla (CO₂).
KROK 2
Katalizator SCR (Selective Catalytic Reduction) eliminuje 90% tlenków azotu (NOx), przekształcając je w wodę i azot poprzez dodatek AdBlue®.
KROK 3

Filtr cząstek stałych (DPF) usuwa do 99,9% szkodliwych cząstek

 

Skuteczne rozwiązania
AdBlue®
AdBlue®, nietoksyczna i przyjazna dla środowiska mieszanina wody i mocznika, przekształca 85% zanieczyszczających środowisko tlenków azotu w parę wodną i nieszkodliwy azot. Uzupełnianie zbiornika AdBlue® , który znajduje się w bagażniku lub obok klapki wlewu paliwa, przypomina tankowanie. Pełny zbiornik AdBlue® zapewni Ci zasięg 20 000 km. 
STOP & START
Kontroluj zużycie paliwa w sposób zrównoważony i znacząco zmniejsz emisję CO₂ dzięki technologii Stop & Start. Funkcja ta powoduje automatyczne wyłączenie silnika po chwilowym zatrzymaniu się samochodu. Zmniejszysz Średnio zużycie paliwa w dużym ruchu miejskim o 15% w porównaniu z samochodem o napędzie konwencjonalnym. 

WLTP

Standard WLTP

Protokół WLTP (Worldwide Harmonized Vehicle Test Procedure) jest wykorzystywany w Unii Europejskiej w celu homologacji zgodnie z typem samochodu. Określa nowy cykl badań i nową procedurę do pomiaru zużycia paliwa, emisji CO2 i zanieczyszczeń przez lekkie samochody dostawcze* w znormalizowanych warunkach laboratoryjnych.


* Samochody osobowe i lekkie samochody dostawcze o masie do 3,5 tony.
    
Protokół WLTP zastąpi dotychczasową procedurę homologacyjną (NEDC), która obowiązywała od 1992 roku. Od września 2017 roku wszystkie nowo wprowadzane na rynek modele są homologowane zgodnie z protokołem WLTP. Od września 2018 roku homologacją zgodnie z WLTP będą objęte wszystkie pojazdy. Nowy protokół testów laboratoryjnych będzie uzupełniony o pomiary emisji zanieczyszczeń w rzeczywistych warunkach jazdy: Real Driving Emission (RDE).

* Nowy protokół WLTP dostarczy klientom bardziej dokładnych informacji na temat zużycia paliwa i emisji CO2 w ich samochodach.
DS Automobiles i nowy protokół WLTP
Modele DS AUTOMOBILES z silnikami zgodnymi z normą Euro 6.2* już spełniają wymagania dotyczące poziomu emisji, które będą obowiązywały od września 2020 roku.

Dzięki starannie dobranym technologiom wprowadzonym z wyprzedzeniem wobec przepisów SRC (Selective Catalytics Reduction) dla silników wysokoprężnych i FAP (Filtr Cząstek Stałych) dla silników benzynowych, modele DS AUTOMOBILES mają dzisiaj homologację zgodną z protokołem WLTP, który będzie obowiązkowy dla wszystkich samochodów od września 2018 r. i będzie lepiej odpowiadał rzeczywistym warunkom użytkowania samochodów.

Ponadto Grupa Stellantis już od 2015 roku postulowała publicznie wprowadzenie nowej procedury. Mając stale na uwadze coraz lepsze informowanie klientów, Grupa Stellantis zaangażowała się w kampanię na rzecz przejrzystości informacji. Od 2016 roku publikuje na stronach swoich marek samochodów dane dotyczące zużycia paliwa, a od marca 2018 dane na temat emisji NOx (tlenki azotu). W rzeczywistych warunkach jazdy, uzyskane zgodnie z protokołem opracowanym wspólnie z organizacjami pozarządowymi T&E i FNE oraz certyfikowanym przez niezależną instytucję Bureau Veritas.

* Norma europejska, która wyznacza graniczne wartości emisji zanieczyszczeń.
ZMIANY ZWIĄZANE Z WPROWADZENIEM WLTP

Zmiany w zakresie procedur dotyczących znormalizowanych jazd

  • Pomiar emisji w celu uwzględnienia dostosowań do poszczególnych pojazdów
  • Zwiększenie odległości pokonywanej w rowerach
  • Testy jazdy przy wyższych prędkościach
  • Bardziej nerwowe i realistyczne zachowanie kierowcy
  • Dłuższe czasy cyklu
OD NEDC DO WLTP
Nowa procedura WLTP ma w szczególności na celu zapewnienie lepszej reprezentatywności rzeczywistych warunków użytkowania samochodów i zastosowanych w nich technologii podczas procedury homologacyjnej. Określa bardziej rygorystyczne warunki przeprowadzania testów i bardziej dynamiczne warunki jazdy niż poprzedni, opracowany w latach 90. cykl NEDC.  Procedurę WLTP opracowano na podstawie danych pochodzących z rzeczywistych warunków jazdy, podczas gdy NEDC był opracowany na teoretycznych profilach kierowców.

WLTP dostarcza bardziej precyzyjnych danych, ponieważ uwzględnia specyfikę każdego samochodu, łącznie z wyposażeniem montowanym w opcji, które może mieć znaczący wpływ na zużycie paliwa i emisję CO2. Wartości uzyskane na podstawie WLTP mogą być w niektórych przypadkach wyższe od wartości uzyskanych dla tego samego samochodu na podstawie protokołu NEDC. To nie oznacza, że parametry silników pod względem zużycia paliwa uległy pogorszeniu. Jest to po prostu nowy sposób przeprowadzania pomiarów, z uwzględnieniem ostrzejszych kryteriów, lepiej oddających rzeczywiste warunki użytkowania samochodów.
NEDC a WLTP - najważniejsze różnice między procedurami testowymi
NEDC WLTP
Cykl badań

Pojedynczy cykl testowy

 

Cykl dynamiczny bardziej reprezentatywny dla rzeczywistej jazdy
Czas cyklu 20 minut 30 minut
Dystans cyklu 11 Kilometrów 23,25 Kilometrów
Fazy jazdy 2 fazy, 66% jazdy miejskiej i 34% jazdy pozamiejskiej 4 bardziej dynamiczne fazy, 52% miejskie i 48% pozamiejskie

Średnia prędkość

 

34 kilometry na godzinę 46,5 kilometra na godzinę
Maksymalna prędkość 120 kilometrów na godzinę 131 kilometrów na godzinę
Wpływ wyposażenia opcjonalnego Wpływ emisji CO2 i wydajności paliwowej nie jest uwzględniany w ramach NDC Uwzględniane są dodatkowe cechy (które mogą się różnić w zależności od samochodu)
Zmiana biegów Pojazdy mają stałe punkty zmiany biegów Różne punkty zmiany biegów dla każdego pojazdu
Temperatura testowa

Pomiary w temperaturze 20-30°C

 

Pomiary w temperaturze 23°C, wartości CO2 skorygowane do 14°C

EMISJA ZANIECZYSZCZEŃ W RZECZYWISTYCH WARUNKACH JAZDY

Real Driving Emissions - RDE

Od września 2018 roku oprócz protokołu homologacyjnego WLTP wszyscy producenci samochodów będą zobowiązani do mierzenia emisji spalin w rzeczywistych warunkach jazdy (RDE), we wszystkich produkowanych przez siebie modelach sprzedawanych na obszarze UE oraz w Szwajcarii, Turcji, Norwegii, Liechtensteinie, Izraelu i Irlandii.

Podczas testów RDE emisja zanieczyszczeń takich jak tlenki azotu (NOx) i cząstki stałe będzie mierzona na drogach publicznych, aby uzyskać bardziej realistyczne dane.
FAQ
Co oznacza skrót WLTP?
WLTP jest akronimem „Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure” (światowa zharmonizowana procedura badania samochodów osobowych i lekkich pojazdów dostawczych).

Chodzi o nową procedurę testową, która umożliwi uzyskanie bardziej realistycznych wyników zużycia paliwa i emisji CO2 w samochodach. Od września 2018 roku homologacją zgodną z WLTP będą objęte wszystkie samochody. Protokół WLTP będzie stopniowo zastępował poprzednio stosowaną procedurę NEDC (New European Driving Cycle).
Jak wygląda cykl jazdy zgodny z procedurą WLTP?
Zużycie paliwa i emisja spalin w samochodach zawsze zależy od stylu jazdy kierowcy, dlatego na potrzeby normy WLTP została zebrana ogromna liczba danych z całego świata. Te dane zostały wykorzystane do zdefiniowania czterech bardziej reprezentatywnych faz jazdy z czterema średnimi prędkościami: małą, średnią, dużą i bardzo dużą.

Podczas każdej z tych faz różne sytuacje drogowe (hamowanie, przyspieszanie, postoje) mierzone są na kilka sposobów, aby dokładnie odzwierciedlić rzeczywiste warunki w codziennym użytkowaniu samochodu. Kombinacja faz pozwala uzyskać tak zwany „cykl jazdy”.

Zużycie paliwa jest przedstawiane dla czterech różnych sytuacji drogowych z podaniem łącznej wartości dla samochodów benzynowych, wysokoprężnych, hybrydowych i hybrydowych doładowywanych.
Co oznacza WLTP dla mnie?
Wejście w życie protokołu WLTP oznacza, że wartości zużycia paliwa i emisji CO2 podawane w opisie danego samochodu bardziej dokładnie odzwierciedlają zużycie paliwa i emisję spalin w rzeczywistych warunkach jazdy.

Procedura WLTP, która uwzględnia indywidualne opcje w samochodach (np. opony zimowe, szklany dach), pozwala uzyskać bardziej realistyczne wyniki dla faktycznej konfiguracji samochodu.

Bardziej realistyczne wartości oznaczają, że w przypadku samochodów z silnikami spalinowymi będą to wyższe wartości zużycia paliwa i emisji spalin, a w przypadku samochodów elektrycznych (łącznie z hybrydami plug-in) mniejszy faktyczny zasięg. Może to również oznaczać wzrost liczby samochodów objętych opłatą od emisji CO2. Niemniej jednak samochody z homologacją WLTP będą nadal obłożone opłatami ustalonymi na podstawie NEDC. W krótkiej perspektywie systemy opłat obliczane na podstawie wielkości emisji nie ulegną zmianie (opłata za emisję CO2, opłata od samochodów firmowych).
Co oznacza skrót RDE?
RDE jest akronimem od „Real Driving Emissions” (emisja zanieczyszczeń w rzeczywistych warunkach jazdy). To nowa procedura, która umożliwia pomiar emisji zanieczyszczeń, takich jak tlenki azotu (NOx) i cząstki stałe.

Zgodnie z nazwą „RDE” pomiary są dokonywane na drogach publicznych, w rzeczywistych warunkach jazdy, a nie w laboratorium.  Pomiary są przeprowadzane przy użyciu inteligentnego urządzenia o nazwie PEMS (Portable Emissions Measurement System - mobilny system pomiaru emisji zanieczyszczeń), które jest zamocowane podczas testu z tyłu samochodu.
Co oznacza Euro 6?
Euro 6 jest aktualnie obowiązującą normą, która wyznacza graniczne wartości emisji zanieczyszczeń. Określa maksymalne dopuszczalne wartości emisji cząstek stałych i tlenków azotu, niższe w porównaniu do poprzedniej normy Euro 5.

Od września 2018 roku(i) Nowe typy samochodów będą podlegać nowym normom emisji o rok wcześniej.   norma Euro 6 wkroczy w drugi etap - Euro 6.2. Wprowadza ona jeszcze niższe dopuszczalne wartości emisji cząstek stałych dla samochodów z silnikami benzynowymi.
Co to jest selektywna redukcja katalityczna?
W dążeniu do stałego obniżania emisji zanieczyszczeń, do układu wydechowego samochodów z silnikiem wysokoprężnym dodawany jest roztwór amoniaku o nazwie AdBlue®. Selektywna redukcja katalityczna (Selective Catalytic Reduction - SCR) pozwala zredukować nawet o 90% ilość tlenków azotu w spalinach. Efektem tej przemiany jest w głównie para wodna, azot i CO2.
ODKRYJ JESZCZE WIĘCEJ
Polityka Środowiskowa
Poznaj nasz program i działania.
Zużycie paliwa
Pomiar średniego zużycia paliwa Twojego samochodu.