TECHNOLOGIE EKOEFEKTYWNE
BADANIA I INNOWACJE DS AUTOMOBILES
TECHNOLOGIA E-TENSE
Elektromobilność według DS Automobiles
Technologia inspirowana Formułą E
POZNAJ NASZĄ GAMĘ E-TENSE
-
DS 3
100% elektryczny
129 900 zł brutto
Rata leasingu od 1162 zł netto miesięcznie (i) Oferta leasingowa skierowana do przedsiębiorców. Założenia przyjęte do kalkulacji: cena katalogowa brutto 129 900 zł, okres leasingu 36 miesięcy i roczny przebieg 10 000 km, wpłata początkowa 10%, miesięczna rata leasingowa netto: 1162 zł. Szczegóły znajdą Państwo u Autoryzowanego Dealera DS Automobiles. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego. Zgoda na udzielenie leasingu jest uzależniona od zdolności kredytowej klienta ustalanej zgodnie z procedurami Leasingodawcy. -
DS 4
Hybryda plug-in
156 500 zł brutto
Rata leasingu od 1537 zł netto miesięcznie (i) Oferta leasingowa skierowana do przedsiębiorców. Założenia przyjęte do kalkulacji: cena katalogowa brutto 156 500 zł, okres leasingu 36 miesięcy i roczny przebieg 10 000 km, wpłata początkowa 10%, miesięczna rata leasingowa netto: 1537 zł. Szczegóły znajdą Państwo u Autoryzowanego Dealera DS Automobiles. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego. Zgoda na udzielenie leasingu jest uzależniona od zdolności kredytowej klienta ustalanej zgodnie z procedurami Leasingodawcy. -
DS 7
Hybryda plug-in
199 900 zł brutto
Rata leasingu od 1633 zł netto miesięcznie (i) Oferta leasingowa skierowana do przedsiębiorców. Założenia przyjęte do kalkulacji: cena katalogowa brutto 199 900 zł, okres leasingu 36 miesięcy i roczny przebieg 10 000 km, wpłata początkowa 10%, miesięczna rata leasingowa netto: 1633 zł. Szczegóły znajdą Państwo u Autoryzowanego Dealera DS Automobiles. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego. Zgoda na udzielenie leasingu jest uzależniona od zdolności kredytowej klienta ustalanej zgodnie z procedurami Leasingodawcy. -
DS 9 E-TENSE
Hybryda plug-in
308 200 zł brutto
Rata leasingu od 3082 zł netto miesięcznie (i) Oferta leasingowa skierowana jest do przedsiębiorców i dotyczy pojazdów z roku produkcyjnego 2023. Założenia przyjęte do kalkulacji: cena katalogowa brutto 308 200 zł (zawiera opłatę transportową w wysokości 500 zł), okres leasingu 36 miesięcy i roczny przebieg 10 000 km, wpłata początkowa 10%, miesięczna rata leasingowa netto: 3082 zł. Szczegóły oferty znajdą Państwo u Autoryzowanego Dealera DS Automobiles. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego. Zgoda na udzielenie leasingu jest uzależniona od zdolności kredytowej klienta ustalanej zgodnie z procedurami Leasingodawcy.
-
DS 3Poznaj
100% elektryczny
129 900 zł brutto
Rata leasingu od 1162 zł netto miesięcznie (i) Oferta leasingowa skierowana do przedsiębiorców. Założenia przyjęte do kalkulacji: cena katalogowa brutto 129 900 zł, okres leasingu 36 miesięcy i roczny przebieg 10 000 km, wpłata początkowa 10%, miesięczna rata leasingowa netto: 1162 zł. Szczegóły znajdą Państwo u Autoryzowanego Dealera DS Automobiles. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego. Zgoda na udzielenie leasingu jest uzależniona od zdolności kredytowej klienta ustalanej zgodnie z procedurami Leasingodawcy. -
DS 4Poznaj
Hybryda plug-in
156 500 zł brutto
Rata leasingu od 1537 zł netto miesięcznie (i) Oferta leasingowa skierowana do przedsiębiorców. Założenia przyjęte do kalkulacji: cena katalogowa brutto 156 500 zł, okres leasingu 36 miesięcy i roczny przebieg 10 000 km, wpłata początkowa 10%, miesięczna rata leasingowa netto: 1537 zł. Szczegóły znajdą Państwo u Autoryzowanego Dealera DS Automobiles. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego. Zgoda na udzielenie leasingu jest uzależniona od zdolności kredytowej klienta ustalanej zgodnie z procedurami Leasingodawcy. -
DS 7Poznaj
Hybryda plug-in
199 900 zł brutto
Rata leasingu od 1633 zł netto miesięcznie (i) Oferta leasingowa skierowana do przedsiębiorców. Założenia przyjęte do kalkulacji: cena katalogowa brutto 199 900 zł, okres leasingu 36 miesięcy i roczny przebieg 10 000 km, wpłata początkowa 10%, miesięczna rata leasingowa netto: 1633 zł. Szczegóły znajdą Państwo u Autoryzowanego Dealera DS Automobiles. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego. Zgoda na udzielenie leasingu jest uzależniona od zdolności kredytowej klienta ustalanej zgodnie z procedurami Leasingodawcy. -
DS 9 E-TENSEPoznaj
Hybryda plug-in
308 200 zł brutto
Rata leasingu od 3082 zł netto miesięcznie (i) Oferta leasingowa skierowana jest do przedsiębiorców i dotyczy pojazdów z roku produkcyjnego 2023. Założenia przyjęte do kalkulacji: cena katalogowa brutto 308 200 zł (zawiera opłatę transportową w wysokości 500 zł), okres leasingu 36 miesięcy i roczny przebieg 10 000 km, wpłata początkowa 10%, miesięczna rata leasingowa netto: 3082 zł. Szczegóły oferty znajdą Państwo u Autoryzowanego Dealera DS Automobiles. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego. Zgoda na udzielenie leasingu jest uzależniona od zdolności kredytowej klienta ustalanej zgodnie z procedurami Leasingodawcy.
SILNIKI BENZYNOWE PURETECH
Mniejsze, lżejsze i mocniejsze silniki benzynowe
Dzięki redukcji rozmiarów i masy silników oraz zastosowaniu innowacyjnych materiałów o ograniczonym tarciu nasi inżynierowie znacząco ograniczyli zużycie paliwa.
Czyste silniki
Silnik Diesel BlueHDI
Połączenie wydajności i przyjemności z jazdy
System kontroli zanieczyszczeń najnowszej generacji
Filtr cząstek stałych (DPF) usuwa do 99,9% szkodliwych cząstek
WLTP
Standard WLTP
* Samochody osobowe i lekkie samochody dostawcze o masie do 3,5 tony.
Protokół WLTP zastąpi dotychczasową procedurę homologacyjną (NEDC), która obowiązywała od 1992 roku. Od września 2017 roku wszystkie nowo wprowadzane na rynek modele są homologowane zgodnie z protokołem WLTP. Od września 2018 roku homologacją zgodnie z WLTP będą objęte wszystkie pojazdy. Nowy protokół testów laboratoryjnych będzie uzupełniony o pomiary emisji zanieczyszczeń w rzeczywistych warunkach jazdy: Real Driving Emission (RDE).
* Nowy protokół WLTP dostarczy klientom bardziej dokładnych informacji na temat zużycia paliwa i emisji CO2 w ich samochodach.
Dzięki starannie dobranym technologiom wprowadzonym z wyprzedzeniem wobec przepisów SRC (Selective Catalytics Reduction) dla silników wysokoprężnych i FAP (Filtr Cząstek Stałych) dla silników benzynowych, modele DS AUTOMOBILES mają dzisiaj homologację zgodną z protokołem WLTP, który będzie obowiązkowy dla wszystkich samochodów od września 2018 r. i będzie lepiej odpowiadał rzeczywistym warunkom użytkowania samochodów.
Ponadto Grupa Stellantis już od 2015 roku postulowała publicznie wprowadzenie nowej procedury. Mając stale na uwadze coraz lepsze informowanie klientów, Grupa Stellantis zaangażowała się w kampanię na rzecz przejrzystości informacji. Od 2016 roku publikuje na stronach swoich marek samochodów dane dotyczące zużycia paliwa, a od marca 2018 dane na temat emisji NOx (tlenki azotu). W rzeczywistych warunkach jazdy, uzyskane zgodnie z protokołem opracowanym wspólnie z organizacjami pozarządowymi T&E i FNE oraz certyfikowanym przez niezależną instytucję Bureau Veritas.
* Norma europejska, która wyznacza graniczne wartości emisji zanieczyszczeń.
Zmiany w zakresie procedur dotyczących znormalizowanych jazd
Zwiększenie odległości pokonywanej w rowerach
Testy jazdy przy wyższych prędkościach
Bardziej nerwowe i realistyczne zachowanie kierowcy
Dłuższe czasy cyklu
WLTP dostarcza bardziej precyzyjnych danych, ponieważ uwzględnia specyfikę każdego samochodu, łącznie z wyposażeniem montowanym w opcji, które może mieć znaczący wpływ na zużycie paliwa i emisję CO2. Wartości uzyskane na podstawie WLTP mogą być w niektórych przypadkach wyższe od wartości uzyskanych dla tego samego samochodu na podstawie protokołu NEDC. To nie oznacza, że parametry silników pod względem zużycia paliwa uległy pogorszeniu. Jest to po prostu nowy sposób przeprowadzania pomiarów, z uwzględnieniem ostrzejszych kryteriów, lepiej oddających rzeczywiste warunki użytkowania samochodów.
NEDC | WLTP | |
---|---|---|
Cykl badań |
Pojedynczy cykl testowy
|
Cykl dynamiczny bardziej reprezentatywny dla rzeczywistej jazdy |
Czas cyklu | 20 minut | 30 minut |
Dystans cyklu | 11 Kilometrów | 23,25 Kilometrów |
Fazy jazdy | 2 fazy, 66% jazdy miejskiej i 34% jazdy pozamiejskiej | 4 bardziej dynamiczne fazy, 52% miejskie i 48% pozamiejskie |
Średnia prędkość
|
34 kilometry na godzinę | 46,5 kilometra na godzinę |
Maksymalna prędkość | 120 kilometrów na godzinę | 131 kilometrów na godzinę |
Wpływ wyposażenia opcjonalnego | Wpływ emisji CO2 i wydajności paliwowej nie jest uwzględniany w ramach NDC | Uwzględniane są dodatkowe cechy (które mogą się różnić w zależności od samochodu) |
Zmiana biegów | Pojazdy mają stałe punkty zmiany biegów | Różne punkty zmiany biegów dla każdego pojazdu |
Temperatura testowa |
Pomiary w temperaturze 20-30°C
|
Pomiary w temperaturze 23°C, wartości CO2 skorygowane do 14°C |
EMISJA ZANIECZYSZCZEŃ W RZECZYWISTYCH WARUNKACH JAZDY
Real Driving Emissions - RDE
Podczas testów RDE emisja zanieczyszczeń takich jak tlenki azotu (NOx) i cząstki stałe będzie mierzona na drogach publicznych, aby uzyskać bardziej realistyczne dane.
Chodzi o nową procedurę testową, która umożliwi uzyskanie bardziej realistycznych wyników zużycia paliwa i emisji CO2 w samochodach. Od września 2018 roku homologacją zgodną z WLTP będą objęte wszystkie samochody. Protokół WLTP będzie stopniowo zastępował poprzednio stosowaną procedurę NEDC (New European Driving Cycle).
Podczas każdej z tych faz różne sytuacje drogowe (hamowanie, przyspieszanie, postoje) mierzone są na kilka sposobów, aby dokładnie odzwierciedlić rzeczywiste warunki w codziennym użytkowaniu samochodu. Kombinacja faz pozwala uzyskać tak zwany „cykl jazdy”.
Zużycie paliwa jest przedstawiane dla czterech różnych sytuacji drogowych z podaniem łącznej wartości dla samochodów benzynowych, wysokoprężnych, hybrydowych i hybrydowych doładowywanych.
Procedura WLTP, która uwzględnia indywidualne opcje w samochodach (np. opony zimowe, szklany dach), pozwala uzyskać bardziej realistyczne wyniki dla faktycznej konfiguracji samochodu.
Bardziej realistyczne wartości oznaczają, że w przypadku samochodów z silnikami spalinowymi będą to wyższe wartości zużycia paliwa i emisji spalin, a w przypadku samochodów elektrycznych (łącznie z hybrydami plug-in) mniejszy faktyczny zasięg. Może to również oznaczać wzrost liczby samochodów objętych opłatą od emisji CO2. Niemniej jednak samochody z homologacją WLTP będą nadal obłożone opłatami ustalonymi na podstawie NEDC. W krótkiej perspektywie systemy opłat obliczane na podstawie wielkości emisji nie ulegną zmianie (opłata za emisję CO2, opłata od samochodów firmowych).
Zgodnie z nazwą „RDE” pomiary są dokonywane na drogach publicznych, w rzeczywistych warunkach jazdy, a nie w laboratorium. Pomiary są przeprowadzane przy użyciu inteligentnego urządzenia o nazwie PEMS (Portable Emissions Measurement System - mobilny system pomiaru emisji zanieczyszczeń), które jest zamocowane podczas testu z tyłu samochodu.
Od września 2018 roku(i) Nowe typy samochodów będą podlegać nowym normom emisji o rok wcześniej. norma Euro 6 wkroczy w drugi etap - Euro 6.2. Wprowadza ona jeszcze niższe dopuszczalne wartości emisji cząstek stałych dla samochodów z silnikami benzynowymi.