Formuła E

DS Automobiles łączy siły z PENSKE AUTOSPORT

Po ustanowieniu licznych rekordów przez DS E-TENSE FE drugiej generacji, DS Automobiles łączy siły z PENSKE AUTOSPORT na kolejne cztery sezony ABB FIA Formula E World Championship.

DS PENSKE Formula E Team zatrudnia dwóch utytułowanych kierowców: Maximiliana Günthera, oraz Jean-Erica Vergne'a, jedynego dwukrotnego mistrza w tej dyscyplinie.

 

DS Automobiles jest kluczowym graczem w procesie transformacji energetycznej i był jednym z pierwszych producentów, którzy weszli do Formuły E z DS Performance. Dział wyścigów DS kontynuuje swoje zaangażowanie w zmniejszanie wpływu na środowisko, angażując się w proces uzyskania trzygwiazdkowej akredytacji środowiskowej.

DS PERFORMANCE
DS Automobiles stworzyło dział DS Performance, którego ambicją jest zdobycie niezbędnego doświadczenia, aby przyspieszyć elektryfikację i zwiększyć swoją reputację. Zgodnie z tym podejściem, nasz nowy jednomiejscowy bolid DS E-TENSE FE23 opracowany przez DS Performance wniesie doświadczenie na torze wyścigowym do samochodów elektrycznych nowej generacji. Jako partner PENSKE AUTOSPORT, DS Automobiles dąży do odzyskania podwójnych tytułów (kierowców i zespołów) zdobytych w 2019 i 2020 roku.

Samochód wyścigowy

Nasi inżynierowie wykorzystali najnowszą technologię elektryczną i zmodernizowali prawie wszystkie części, aby zapewnić doskonałą równowagę między innowacyjnością a niezawodnością. Rozwój samochodu wyścigowego nie byłby możliwy bez inwestycji TotalEnergies w rozwój wysoce innowacyjnych, dostosowanych do potrzeb klienta środków smarnych i chłodzących.

Trzecia generacja

Również mocniejszy (350 kW zamiast 250 kW) DS E-TENSE FE23 jest wyposażony w 4 koła regeneracyjne. Nowy przedni układ napędowy dodaje od 250 kW do 350 kW z tyłu, podwajając zdolność regeneracji Gen2 do łącznej mocy 600 kW. Wreszcie, dzięki dodaniu przedniego układu napędowego, jest to pierwszy pojazd jednomiejscowy bez hydraulicznych hamulców tylnych.

Osiągi i efektywność

Układ napędowy stworzony przez DS Performance

- Maksymalna moc: 350 kW (476 KM)

- Maksymalna prędkość: 280 km/h (zoptymalizowana do jazdy na torach ulicznych)

- Układ hamulcowy: Nowy napęd dodaje na oś przednią 250 kW do 350 kW wygenerowanych na tylnej osi. Elektryczny system hamowania (brake-by-wire) dostępny na wszystkich czterech kołach.

- Odzyskana podczas hamowania energia: 600 kW

- 40% energii zużywanej w trakcie wyścigu jest odzyskiwana w trakcie hamowania

 
Zrównoważony rozwój

Zgodnie z informacjami od dostawcy Gen3 należą do najbardziej zaawansowanych i najbardziej wytrzymałych baterii dostępnych na rynku. Do ich produkcji używane są minerały pochodzące z ekologicznych źródeł, a po zużyciu komórki zostają ponownie wykorzystywane i recyklingowane.

 

Co więcej, po raz pierwszy w procesie produkcji karoserii zostanie wykorzystany len oraz włókno węglowe odzyskane z samochodów drugiej generacji (Gen2). Takie rozwiązanie pozwoli zredukować ogólną ilość nowo wytwarzanego włókna węglowego.  

 

Ślad węglowy Gen3 został zmierzony już na etapie projektowania, co umożliwiło dokumentację działań zmierzających do oszczędzania energii i minimalizację jego wpływu na środowisko. Wszelkie nieuniknione emisje zostaną zrekompensowane zgodnie z założeniami Formuły E dotyczącymi osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla.

 
Na czele technologii

Stworzony przez DS Performance DS E-TENSE FE 23 trafi do zespołu DS PENSKE. Za jego kierownicą zasiądą obrońca tytułu mistrza świata Maximilian Günther oraz Jean-Eric Vergne - jedyny kierowca Formuły E, który zdobył tytuł mistrza serii więcej niż jeden raz. 

 

DS Automobiles (wspierane współpracą z PENSKE AUTOSPORT) nieustannie dąży do zdobywania kolejnych zwycięstw, tytułów oraz ustanowienia nowych rekordów w mistrzostwach wyścigów elektrycznych, które stanowią katalizator dla rozwojowych badań marki.

 

Innowacyjność zrodzona z rywalizacji

DS Automobiles kieruje się ambicją, odwagą i pragnieniem tworzenia samochodów przyszłości. Marka projektuje swoje wyjątkowe modele czerpiąc inspirację z technologii stosowanych w wyścigach.
Dążenie do doskonałości w wykorzystaniu know-how i doświadczenia zdobytego w Formule E w samochodach produkcyjnych - oto istota ducha awangardy, kluczowej wartości DS Automobiles.
KIEROWCY
DS PENSKE

Dzięki współpracy z PENSKE AUTOSPORT DS Automobiles rozpoczyna zupełnie nowy rozdział swojego zaangażowania w Formułę E.

 

Od początku 11 sezonu DS PENSKE wystawia na tor najbardziej prestiżowy duet w mistrzostwach: Niemca Maximiliana Günthera, oraz Francuza Jeana-Erica Vergne'a (jedynego dwukrotnego mistrza w historii).

 

Wraz z PENSKE AUTOSPORT marka planuje zdobyć kolejne tytuły i kontynuować transfer innowacyjnych technologii do nowych modeli, które będą dostępne wyłącznie w wersji całkowicie elektrycznej. 

Jean-Éric Vergne odpowiada na Twoje pytania
Czym jest ekojazda?
Ile energii zużywanej podczas wyścigów Formuły E pochodzi z hamowania rekuperacyjnego?
Ile dodatkowych kilometrów mogę uzyskać, stosując zasady ekojazdy w nowym DS 3 E-TENSE?
Moc hamowania rekuperacyjnego
Optymalizacja zużycia paliwa na torze i drodze
Kilometry pokonane przez DS Automobiles podczas Formuły E
Jak bycie kierowcą Formuły E wpływa na codzienną jazdę
Wpływ technologii E-TENSE na samochody DS Automobiles

MISTRZOSTWA ŚWIATA ABB FIA Formuły E

Dziewiąty sezon w pigułce

Po zdobyciu czterech miejsc na podium i wyciągnięciu cennych doświadczeń z wcześniejszych wyścigów, DS Automobiles zajmuje trzecie miejsce w rankingu producentów jednostek napędowych. Oznacza to, że reprezentant grupy Stellantis i dwukrotny mistrz z 2019 oraz 2020 roku wciąż utrzymuje swoją pozycję na szczycie. Rok 2024 upłynie pod znakiem 50 podium dla DS Automobiles i rekordów należących do Jean-Erica Vergne'a - 17 pole position i ponad 1000 zdobytych punktów. 

ZASADY I REGULACJE

Podstawowe zasady Mistrzostw Świata Formuły E ABB FIA

Zgodnie z regulaminem wyścigi są ograniczone liczbą okrążeń, co wpływa na strategię zespołów. Aby zachować spójność z przejściem na okrążenia, przerwy w wyścigu spowodowane przez Safety Car i Full Course Yellow będą teraz rekompensowane dodatkowymi okrążeniami, zapewniając dodatkowy czas wyścigu.
Sposób kwalifikacji
22 kierowców podzielonych jest na dwie grupy. Czterech najszybszych z każdej grupy bierze następnie udział w rywalizacji bezpośredniej.  
Szybciej niż kiedykolwiek
Dostępna moc sięga obecnie 220 kW (wcześniej 200 kW), a nawet 250 kW w trybie ataku (wcześniej 230 kW). 
Jeszcze więcej rywalizacji
Za każdym razem, gdy wyjdzie Safety Car, do czasu wyścigu zostanie dodany dodatkowy czas (maksymalnie do 10 minut). 

Rankingi

DS Automobiles: historia sukcesu

SEZON
ZESPÓŁ
WYŚCIGI
ZWYCIĘSTWA
PODIUM
POLE POSITIONS
2023-2024
DS PENSKE
3
0
1
1
2022-2023
DS PENSKE
16
1
3
1
2021-2022
DS TECHEETAH
16
1
7
4
2020-2021
DS TECHEETAH
15
2
5
3
2019-2020
DS TECHEETAH
11
4
9
5
2018-2019
DS TECHEETAH
13
3
7
3
2017-2018
DS Virgin Racing
12
2
6
0
2016-2017
DS Virgin Racing
12
2
6
2
2015-2016
DS Virgin Racing
10
1
4
4
TOTAL
108
16
48
23
SEZON
ZESPÓŁ
WYŚCIGI
ZWYCIĘSTWA
PODIUM
POLE POSITIONS
2022-2023
DS PENSKE
5
1
2
0
2021-2022
DS TECHEETAH
16
1
6
4
2020-2021
DS TECHEETAH
15
2
5
3
2019-2020
DS TECHEETAH
11
4
9
5
2018-2019
DS TECHEETAH
13
3
7
3
2017-2018
DS Virgin Racing
12
2
6
0
2016-2017
DS Virgin Racing
12
2
6
2
2015-2016
DS Virgin Racing
10
1
4
4
TOTAL
94
16
45
21

ODKRYJ JESZCZE WIĘCEJ

Technologia E-TENSE

Odkryj elektryfikację według DS Automobiles.

Technologie w służbie komfortu

Aby każda z Waszych podróży była prawdziwą podróżą.