START 11. SEZONU FORMUŁY E
DS AUTOMOBILES PRZEDSTAWIA DS E‑TENSE FE25
Marka DS Automobiles jest gotowa na historyczny i symboliczny moment. Francuski producent samochodów klasy premium jest obecny na Mistrzostwach Świata Formuły E ABB FIA od drugiego sezonu i ma już na swoim koncie dwa podwójne tytuły (w mistrzostwach kierowców i drużyn w 2019 i 2020 roku), a teraz przystępuje do rywalizacji w wyścigach elektrycznych bolidów po raz 10.
DS Automobiles współpracuje z PENSKE AUTOSPORT od 2022 roku, a dziś przedstawia nowy bolid Gen3 Evo DS E‑TENSE FE25, który oficjalnie zadebiutuje w serii testów poprzedzających start 11. sezonu Formuły E odbywających się od 4 do 7 listopada w Walencji w Hiszpanii.
DS E‑TENSE FE25 wyróżnia się intensywnie czarnym malowaniem ze złotymi pasami, a ponadto został wyposażony w zupełnie nowy układ napędowy. Zaawansowana technologicznie jednostka została opracowana przez DS Performance w ciągu dwóch lat i wykorzystuje całą wiedzę techniczną działu wyścigowego DS Automobiles w dziedzinie aut elektrycznych.
W połączeniu z napędem na cztery koła (w trybie 350 kW) i nowymi oponami zapewniającymi optymalną przyczepność nowy układ napędowy – składający się z falownika, skrzyni biegów i silnika – będzie jeszcze bardziej efektywny niż poprzednik i zapewni większą wygodę podczas jazdy.
Za kierownicą DS E‑TENSE FE25 zasiądą Jean-Éric Vergne, jedyny dwukrotny mistrz Formuły E i rekordzista w liczbie pole position w serii, i utalentowany Maximilian Günther, gotowi poprowadzić DS PENSKE do kolejnych sukcesów.
Cele francusko-amerykańskiej drużyny są jasne: podtrzymać doskonałe wyniki osiągnięte w kwalifikacjach (DS PENSKE ma na koncie rekordową liczbę startów z pierwszej linii w 10. sezonie), poprawić tempo wyścigu, stać się jednym z ugruntowanych liderów serii i zdobyć jak najwięcej podiów.
Po zakończeniu testów w Walencji i oficjalnym rozpoczęciu 11. sezonu Mistrzostw Świata Formuły E ABB FIA czeka nas seria 17 wyścigów w różnych lokalizacjach na całym świecie. Pierwsza runda odbędzie się w São Paulo w Brazylii 7 grudnia 2024 roku.
Układ napędowy opracowany przez DS Performance:
- Napęd na cztery koła o mocy 350 kW,
- Przedni silnik (250 kW) i tylny silnik (350 kW),
- Moc maksymalna: 350 kW (476 KM),
- Prędkość maksymalna: 280 km/h (zoptymalizowana pod tory uliczne),
- Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: poniżej dwóch sekund,
- Elektryczny układ hamulcowy Brake‑By‑Wire obejmujący cztery koła,
- Zdolność odzyskiwania energii podczas hamowania: 600 kW,
- 50% energii zużywanej w trakcie wyścigu pochodzi z hamowania rekuperacyjnego.
„Dla DS Automobiles ten sezon to znacznie więcej niż tytuł. Przede wszystkim rozpoczynamy nasz 10. sezon w Formule E! Od 2015 roku nasza marka odbyła 121 wyścigów i zebrała cztery tytuły mistrzowskie, 16 zwycięstw, 51 podiów i 24 pole position – co stanowi nadzwyczajny wynik. Ponadto przedstawiamy teraz bolid o zupełnie nowej stylistyce z nowym układem napędowym opracowanym przez DS Performance. Dziś jestem szczególnie dumny z ogromu pracy wykonanej przez naszych inżynierów i mechaników w ciągu ostatnich dwóch lat. Bolid DS E‑TENSE FE25 będzie ogromnym atutem, który poprowadzi DS PENSKE do wielkich sukcesów”.
Eugenio Franzetti, dyrektor DS Performance