COVID-19 - Wasze zdrowie jest dla nas najważniejsze. Praca Salonów Marki DS oraz Autoryzowanych Serwisów DS odbywa się z zachowaniem wszelkich środków ostrożności, zaleceń i wytycznych związanych z ochroną zdrowia oraz przestrzeganiem zasad higieny.

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
DS I FORMUŁA E

FORMUŁA E DS AUTOMOBILES ŁĄCZY SIŁY Z PENSKE AUTOSPORT

Po ustanowieniu licznych rekordów za pomocą DS E-TENSE FE, bolidu drugiej generacji, Marka otwiera nowy rozdział w swojej historii. DS Automobiles nawiązał współpracę z PENSKE AUTOSPORT, która obejmuje starty w czterech kolejnych sezonach Mistrzostw Świata ABB FIA Formuły E. Za kierownicą bolidów DS PENSKE Formula E Team zasiądą utytułowani kierowcy: aktualny mistrz świata Stoffel Vandoorne i Jean-Eric Vergne, jedyny w historii tego sportu dwukrotny zdobywca tytułu. DS Automobiles jest wiodącym graczem w procesie transformacji energetycznej. To jeden z pierwszych producentów samochodów, który zaangażował się w Formułę E. Marka ma duże osiągnięcia w ograniczaniu negatywnego wpływu na środowisko, czego dowodem sa podjęte działania na rzecz uzyskania 3-gwiazdkowej Akredytacji Środowiskowej.

DS PERFORMANCE

DS Performance to dział wyścigowy powołany do życia przez DS Automobiles. Ambicją jego założycieli jest zdobycie niezbędnego doświadczenia w celu przyspieszenia tempa elektryfikacji gamy i zwiększenia rozpoznawalności Marki.

Nasz nowy, opracowany przez DS Performance bolid DS E-TENSE FE23 wpisuje się w tę koncepcję - nowe doświadczenia zdobyte na torze zostaną wykorzystane w kolejnej generacji samochodów elektrycznych. DS Automobiles i PENSKE AUTOSPORT mają jasny cel: odzyskać oba tytuły mistrzowskie (dla kierowców i zespołów), które Marka zdobyła w latach 2019 i 2020.

DS PENSKE NOWY ZESPÓŁ

Kierowcy DS PENSKE

Nasi kierowcy

DS Automobiles otwiera nowy rozdział w historii Formuły E nawiązując współpracę z PENSKE AUTOSPORT, jedną z legend w świecie wyścigów samochodowych. Rozpoczyna się ona w najlepszy możliwy sposób - za kierownicą bolidów DS PENSKE Formula E Team w 9. sezonie mistrzostw zasiądą najbardziej utytułowani kierowcy w tej dyscyplinie. Do zespołu dołącza aktualny mistrz świata Stoffel Vandoorne, który będzie się ścigał obok jedynego dwukrotnego zdobywcy tytułu w historii Formuły E, Jeana-Érica Vergne.
Dla JEV to juz piąty sezon we francuskim zespole - historia tej współpracy obfituje w liczne zwycięstwa i miejsca na podium.

 

Cel PENSKE AUTOSPORT, Stoffela Vandoorne, Jeana-Érica Vergne i DS Automobiles jest jasny: zdobyć kolejne tytuły mistrzowskie. Marka będzie również dążyła do maksymalnego wykorzystania nowej technologii w przyszłych modelach seryjnych, które od 2024 r. będą zasilane wyłącznie energią elektryczną.

DS E-TENSE FE23 GEN3  

Bolid trzeciej generacji

 

W 100% elektryczny bolid trzeciej generacji odzwierciedla wartości Marki i niezwykły postęp technologiczny, jaki jest udziałem DS Automobiles. Samochód otrzymał doskonale znane, czarno-złote barwy.

 

W bolidzie FE23 wprowadzono wiele istotnych zmian w porównaniu do poprzednika. Samochody trzeciej generacji są szybsze niż kiedykolwiek - ich prędkość maksymalna wynosi 280 km/h. Są również lżejsze o 60 kg. Najważniejszą kwestią jest jednak wydajność: ponad 40% energii wykorzystanej podczas wyścigu pochodzi z systemu odzyskiwania prądu podczas hamowania.

Formuła E - Gen3

 

DS E-TENSE FE23 ma również znacznie mocniejszy silnik - osiąga 350 kW w porównaniu do 250 kW w poprzednim modelu. Bolid jest również wyposażony w napęd na cztery koła. Nowy układ napędowy z przodu zapewnia dodatkowe 250 kW, które uzupełniają 350 kW generowanych przez układ ulokowany z tyłu - podwaja to potencjał odzyskiwania energii, który dzięki temu rozwiązaniu sięga 600 kW. Dzięki dodaniu osobnego układu napędowego z przodu bolid trzeciej generacji to pierwszy samochód Formuły E, który nie jest wyposażony w hydrauliczny układ hamulcowy przy tylnej osi.

Osiągi i wydajność

Osiągi i wydajność

Zespół napędowy opracowany przez DS:

 

• Performance  Moc maksymalna: 350 kW (476 KM);
• Prędkość maksymalna: 280 km/h (zoptymalizowana pod kątem wyścigów miejskich);
• Hamulce: Nowy układ napędowy z przodu dodaje 250 kW do 350 kW generowanych przez jednostkę zainstalowaną z tyłu;
• Zastosowano elektryczny układ hamulcowy (brake-by-wire) przy wszystkich czterech kołach;
Odzyskiwanie energii podczas hamowania: 600 kW 40% energii wykorzystanej podczas wyścigu pochodzi z systemu odzyskiwania prądu podczas hamowania.

Zrównoważony rozwój

Według dostawcy akumulatory bolidu trzeciej generacji należą do najbardziej zaawansowanych i najtrwalszych, jakie kiedykolwiek wyprodukowano. Wykonane są z minerałów pochodzących z przyjaznych dla środowiska źródeł, a ogniwa akumulatorów zostaną ponownie wykorzystane i poddane recyklingowi po wycofaniu ich z eksploatacji.

 

Po raz pierwszy w samochodzie wyścigowym do budowy nadwozia wykorzystano len i włókno węglowe z recyklingu, które zmniejsza skalę wykorzystania surowca z pierwotnego źródła.

 

Ślad węglowy DS E-TENSE FE23 Gen3 został zmierzony już od fazy projektowania, aby udokumentować wszystkie podjęte środki na rzecz jego redukcji i zmniejszyć wpływ na środowisko. Emisja, której nie udało się uniknąć, zostanie zrekompensowana w ramach zobowiązania Formuły E do zachowania zerowej emisji dwutlenku węgla netto.

W czołówce technologii

DS E-TENSE FE 23 został opracowany przez DS Performance, dział wyścigowy DS Automobiles. Bolid będzie głównym atutem zespołu DS PENSKE i jego kierowców: broniącego tytułu Mistrza Świata Formuły E Stoffela Vandoorne i Jeana-Eric Vergne'a ¬– jedynego kierowcy w historii Formuły E, który zdobył więcej niż jeden tytuł.

 

DS Automobiles, wzmocniony nowym partnerstwem z PENSKE AUTOSPORT, jest zdeterminowany, by odnieść więcej zwycięstw, zdobyć kolejne tytuły i ustanowić nowe rekordy. Udział w Formule E jest dla Marki niezwykle silnym impulsem do kontynuowania prac badawczo-rozwojowych.

 

Dzięki innowacyjnym bolidom trzeciej generacji i 11 rywalizującym ze sobą zespołom 9. sezon prawdopodobnie będzie najbardziej konkurencyjnym i pasjonującym od czasu debiutu tej serii wyścigowej w 2014 r. Zmianie uległy również przepisy - obecnie dystans wyścigu będzie definiowany przez liczbę okrążeń, a nie czas, a zespoły będą mogły w trakcie pit-stopu doładować akumulatory („Attack Charge”).

Innowacyjność zrodzona z rywalizacji

DS Automobiles kieruje się ambicją, odwagą i pragnieniem tworzenia samochodów przyszłości. Marka projektuje swoje wyjątkowe modele czerpiąc inspirację z technologii stosowanych w wyścigach.
Dążenie do doskonałości w wykorzystaniu know-how i doświadczenia zdobytego w Formule E w samochodach produkcyjnych - oto istota ducha awangardy, kluczowej wartości DS Automobiles.

MISTRZOSTWA ŚWIATA Sezon 9

Jean-Éric Vergne

9. sezon Mistrzostw Świata ABB FIA Formuły E zadebiutował 14 stycznia br. w Mexico City.

W tym roku elektryczne bolidy odwiedzą 11 miast w Ameryce, Azji, Afryce i Europie. Będą one rywalizowały na czterech nowych torach: w Hajdarabad, Kapsztadzie, Sao Paulo i Portland.

ZASADY Podstawowe zasady Mistrzostw Świata ABB FIA Formuły E

Zgodnie z regulaminem obecnie długość wyścigu będzie określała liczba okrążeń, a nie limit czasowy. Pozwoli to zespołom na skuteczniejsze planowanie strategii. Aby zachować spójność wyników, przerwy spowodowane pojawieniem się samochodu bezpieczeństwa i żółtej flagi zostaną skompensowane dodatkowymi okrążeniami, a nie - jak dotąd - dodatkowym czasem.  

Format kwalifikacji

22 kierowców zostanie podzielonych na dwie grupy. Czterech najszybszych z każdej z nich będzie następnie rywalizowało w formule pucharowej. 

Szybsze niż kiedykolwiek

Moc bolidów trzeciej generacji to 350 kW podczas kwalifikacji i 300 kW w trakcie wyścigu.

Więcej rywalizacji

Przerwy w wyścigu spowodowane pojawieniem się samochodu bezpieczeństwa i żółtej flagi zostaną skompensowane dodatkowymi okrążeniami. 

RANKINGI DS Automobiles: historia sukcesu

Saison Équipes Courses Victoires Podiums Poles Positions
2022-2023 DS PENSKE 5 1 2 0
2021-2022 DS TECHEETAH 16 1 6 4
2020-2021 DS TECHEETAH 15 2 5 3
2019-2020 DS TECHEETAH 11 4 9 5
2018-2019 DS TECHEETAH 13 3 7 3
2017-2018 DS TECHEETAH 12 2 6 0
2016-2017 DS Virgin Racing 12 2 6 2
2015-2016 DS Virgin Racing 10 1 4 4
Total 94 16 45 21