COVID-19 - Wasze zdrowie jest dla nas najważniejsze. Praca Salonów Marki DS oraz Autoryzowanych Serwisów DS odbywa się z zachowaniem wszelkich środków ostrożności, zaleceń i wytycznych związanych z ochroną zdrowia oraz przestrzeganiem zasad higieny.

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

Nasze zaangażowanie na rzecz ekologicznej mobilności

Nasze podejście do zrównoważonego rozwoju mobilności ma na celu redukcję emisji gazów cieplarnianych, ochronę zasobów naturalnych i rozwijanie nowych, przyjaznych dla środowiska nawyków w obszarze transportu.

TECHNOLOGIE

Redukcja śladu węglowego dzięki innowacyjnemu podejściu

E-TENSE: napęd elektryczny i hybrydowy à la DS

E-TENSE to technologia jutra, która zapewnia:

 

- Najwyższą radość z jazdy

- Maksymalną wydajność dzięki systemowi odzyskiwania energii

- Nieograniczoną mobilność niezależnie od przyszłych przepisów

 

Poznaj w pełni elektryczny model DS 3 CROSSBACK E-TENSE oraz nasze napędy hybrydowe plug-in dostępne w DS 4, DS 7 CROSSBACK i DS 9.

PureTech

Silniki benzynowe PureTech umożliwiają pełną kontrolę nad zużyciem paliwa, jednocześnie zapewniając Twojemu DS doskonałe osiągi.

 

Dzięki redukcji rozmiarów i masy silników oraz zastosowaniu innowacyjnych materiałów o ograniczonym tarciu nasi inżynierowie znacząco ograniczyli zużycie paliwa.

BlueHDi

Technologia BlueHDi wykorzystywana jest w naszej gamie silników Diesla wyposażonych w systemy oczyszczania spalin najnowszej generacji.

ZUŻYCIE PALIWA Rzeczywiste zużycie paliwa w modelach DS

Grupa Stellantis i renomowana, niezależna międzynarodowa organizacja Bureau Veritas opracowały procedurę badania rzeczywistego zużycia paliwa w samochodach DS. Opublikowanie danych dotyczących realnego zużycia paliwa we wszystkich modelach marki DS jest wyrazem dbałości Grupy Stellantis o klientów.

Wyniki te są rezultatem zastosowania specjalnej procedury testowej, zweryfikowanej przez Bureau Veritas¹. Ta wiarygodna i zapewniająca powtarzalność procedura umożliwia klientom DS Automobiles oszacowanie faktycznego zużycia paliwa w ich samochodach.


Przyjęta procedura zainspirowana jest projektem RDE (Real Driving Emissions - Europejski Protokół Rzeczywistych Emisji) i mierzy zużycie paliwa wykorzystując przenośne urządzenia zamontowane na samochodzie (PEMS). Bureau Veritas, międzynarodowa organizacja o uznanej renomie, jest gwarantem prawidłowości zastosowanej metodologii i zachowania odpowiednich warunków przeprowadzenia badania. Firma potwierdza dokładność i rzetelność danych.


Testy zostały przeprowadzone na drogach otwartych dla ruchu (25 km w mieście, 39 km poza miastem, 31 km na autostradzie), w standardowych warunkach eksploatacyjnych (z włączoną klimatyzacją, z bagażem, na drogach o zróżnicowanym nachyleniu itp.).

Zrównoważony rozwój

Aby odpowiedzieć na wyzwania w obszarze ekologii, zaangażowaliśmy się w ograniczenie negatywnego wpływu na środowisko na każdym etapie procesu produkcji. W DS Automobiles koncentrujemy się na wykorzystaniu materiałów z recyklingu wszędzie tam, gdzie to możliwe. Nasi specjaliści zajmujący się wykorzystaniem materiałów pozyskanych z recyklingu dbają o ich najlepszą jakość oraz wytrzymałość mechaniczną i termiczną, zapewniając im optymalną wydajność.

Odpowiedzialność za produkt


Opracowanie
- Ocena cyklu eksploatacji
- Selekcja materiałów pod kątem zrównoważonego rozwoju


Produkcja
- Wykorzystanie materiałów z recyklingu (recyklatów)


Eksploatacja
- Zarządzanie odpadami na poziomie punktu dealerskiego
- Części zamienne


Odzyskiwanie
- Odbiór samochodu
- Usuwanie zanieczyszczeń i wstępne przetwarzanie
- Dyrektywa Unijna ELV

WYKORZYSTANIE I ZARZĄDZANIE MATERIAŁAMI Z RECYKLINGU

DS Automobiles od zawsze korzysta z materiałów pochodzących z recyklingu i stale zwiększa ich udział w procesie produkcji. Marka podejmuje wysiłki na rzecz wypełnienia zobowiązania Grupy Stellantis, by 30% materiałów wykorzystanych do produkcji pochodziło z recyklingu lub ze źródeł organicznych.

Nasza sieć odbioru pojazdów

Poddaj Twojego DS recyklingowi po zakończeniu eksploatacji

Zgodnie z regulacjami UE dotyczącymi samochodów wycofanych z eksploatacji, Marka DS oprócz odbioru zużytych samochodów zobowiązała się do ograniczenia generowania odpadów w trakcie procesu produkcji. Nasi niezależni eksperci gwarantują, że Twój wycofany z eksploatacji samochód będzie poddany recyklingowi w możliwie najbardziej przyjazny dla środowiska sposób.


Możesz nieodpłatnie zwrócić wycofany z eksploatacji samochód DS, gdy:

- Samochód ma maksymalnie 9 miejsc lub jest pojazdem użytkowym o maksymalnej dopuszczalnej masie nie przekraczającej 3,5 tony

- Samochód był finalnie zarejestrowany na terenie UE

- Główne komponenty są wciąż zainstalowane w samochodzie

- Samochód nie zawiera innych odpadów

- Dokumentacja samochodu jest zwrócona wraz z samochodem


Autoryzowany partner DS zajmujący się odbiorem samochodów w momencie przekazania zużytego pojazdu wręczy Ci Świadectwo Złomowania. Podmiot ten zobowiązany jest do wyrejestrowania Twojego samochodu w Wydziale Komunikacji. Możesz mieć pewność, że Twój samochód zostanie zdemontowany w przyjazny dla środowiska sposób.

Proces odzysku Twojego DS

1. Dostawa

Ostatni właściciel samochodu po zakończeniu eksploatacji zaprowadza go do autoryzowanego punktu odbioru. Po sprawdzeniu pojazdu autoryzowany punkt odbioru wystawia Świadectwo Złomowania.


2. Wstępne przetwarzanie i usuwanie zanieczyszczeń

W pierwszej kolejności wyjmowany jest akumulator i neutralizowane są poduszki powietrzne. Zakład współpracujący z DS następnie wypompowuje resztki paliwa oraz inne płyny: olej silnikowy, olej w przekładni, płyn hamulcowy i czynnik chłodzący w układzie klimatyzacji.

 

3. Demontaż

Następny krok to demontaż części mechanicznych i elementów wyposażenia w celu ich ponownego wykorzystania jako części zamienne lub regeneracji. Jeżeli dalsze wykorzystanie materiałów takich, jak plastik lub szkło ma uzasadnienie ekonomiczne, zostaną one również poddane recyklingowi.

 

4. Przechowywanie

Materiały szkodliwe dla środowiska są odzyskiwane i przesyłane do firm specjalizujących się w odzyskiwaniu lub utylizacji odpadów.


5. Maszyna rozdrabniająca

Wstępnie przetworzone wraki przesyłane są do maszyny rozdrabniającej, która segreguje zezłomowany samochód na części i sortuje materiał wyjściowy na różne frakcje w celu poddania ich dalszemu recyklingowi lub odzyskowi.


6. Technologie po rozdrobnieniu (PST)

Materiały po segregacji są dalej przetwarzane z wykorzystaniem różnych technologii (magnes, prądy wirowe, flotacja) w celu uzyskania frakcji możliwych do wykorzystania jako surowce wtórne.


7. Recykling / Odzysk / Wysypisko śmieci

Frakcje materiałów po rozdrobnieniu i poddaniu technologiom PST mogą być poddane recyklingowi, np. w przemyśle cementowym. Proces ten umożliwia odzyskanie do 95% komponentów samochodu i radykalnie redukuje ilość zanieczyszczeń, które wysyłane są na wysypisko śmieci.

PROWADŹ ODPOWIEDZIALNIE

Eco driving: metoda dla kierowcy, który dba o środowisko

OGRANICZ PRĘDKOŚĆ
prędkość niższa o 10 km/h = nawet 2 litry paliwa mniej na każde 100 km


OGRANICZ MASĘ
100 kg więcej w bagażniku = zużycie paliwa wyższe o 5%

SPRAWDŹ CIŚNIENIE W OPONACH
Ciśnienie niższe o 0,5 bar = zużycie paliwa wyższe o 2,4%


DBAJ O ODPOWIEDNI STAN TECHNICZNY SAMOCHODU
Wymieniony olej i filtr powietrza = zużycie paliwa niższe nawet o 25%

Zastrzeżenia prawne:

 

1 - Międzynarodowe biuro certyfikacyjne zajmujące się audytem, aprobatami i testami laboratoryjnymi

2 - Francuska federacja stowarzyszeń na rzecz ochrony środowiska naturalnego

3 - Międzynarodowe biuro certyfikacyjne zajmujące się audytem, aprobatami i testami laboratoryjnymi