BOLID DS E-TENSE FE20

DS E-TENSE FE20, urodzony zwycięzca

DS E-TENSE FE20 jest następcą bolidu DS E-TENSE FE19. To owoc wielomiesięcznych badań rozwojowych i testów przeprowadzonych na torze i symulatorze. Nasi inżynierowie opracowali dla niego nowy silnik o mocy 250 kW (338 KM).

Dzięki w pełni elektrycznemu silnikowi o mocy 338 KM DS E-TENSE FE20 przyśpiesza w błyskawicznym tempie: osiągnięcie prędkości 100 km/h zajmuje zaledwie 2,8 sekund w porównaniu do 3,7 s w przypadku poprzednika, DSV-03. Prędkość maksymalna wynosi 230 km/h.

DS E-TENSE FE20, BOLID WYŚCIGOWY 2.0

DS E-TENSE FE20 zachowuje aerodynamiczną strukturę DS E-TENSE FE19, bolid został jednak znacząco udoskonalony. Gruntownie zmodyfikowano mechanikę samochodu, w tym jednostkę napędową i jej elementy konstrukcyjne oraz oprogramowanie z systemami zarządzania poszczególnymi układami bolidu.

DANE TECHNICZNE

Długość x Szerokość x Wysokość 5,16 m x 1,77 m x 1,05 m
Rozstaw osi 3,10 m
Masa minimalna 900 kg wraz z kierowcą
Akumulator 385 kg (pojemność 52 KW/h)
Silnik DS Performance electric motor
Moc maksymalna 250 kW (338 KM)
Zdolność odzysku energii 250 kW
Napięcie zasilania 900 V
Skrzynia biegów 3 biegi
Hamulce Tarcze wentylowane z włókna węglowego, zaciski czterotłoczkowe, z elektroniczną regulacją siły hamowania przy kołach przednich i tylnych
Prędkość maksymalna 143 m/s
Przyspieszenie 2,8 s
Dystans hamowania 100 m z prędkości 130 m/s do 25 m/s 
Opony  Michelin Pilot Sport EV 2, 245 x 40 R18 (z przodu), 305 x 40 R18 (z tyłu)