SAMOCHÓD: DS E-TENSE FE19

DS E-TENSE FE 19: Przyszłość pokazuje swoje oblicze

 

 

DS E-TENSE FE19 to druga generacja, jednomiejscowego bolidu DS Performance. Obecna generacja to efekt wielu miesięcy prac rozowjowych i testów przeprowadzonych na torach wyścigowych i symulatorach.  Zmodernizowany technologicznie silnik osiąga moc 250 kW (338 KM) oraz wyposażony został w udoskonalony system odzyskiwania energii.

Dzięki w 100% elektrycznemu silnikowi o mocy 338 KM, DS E-TENSE FE 19 odznacza się błyskawicznym przyspieszeniem - od 0 do 100 km/h w zaledwie 2,8 sekundy, znacznie szybciej niż poprzednia generacja DSV-03, która potrzebowała 3,7 sekundy. Maksymalna prędkość samochodu wynosi 230 km/h.

360° Wideo

DS E-Tense FE 19, bolid Formuły E drugiej generacji

 

 

Nowa bardziej aerodynamiczna sylwetka i brak tylnego skrzydła składają się na wyjątkowo oryginalny charakter maszyny. Kokpit wyposażono w HALO, dodatkową ochronę kierowcy, będącą dziś standardowym wyposażeniem wszystkich jednomiejscowych bolidów, startujących w Mistrzostwach FIA. W sercu tego najnowszego modelu zespół DS Performance umieścił całkowicie przeprojektowany układ napędowy.

CHARAKTERYSTYKA TECHNICZNA

Długość x Szerokość x Wysokość: 5,16 m x 1,77 m x 1,05 m
Rozstaw osi: 3,10 m
Masa minimalna: 900 kg wraz z kierowcą
Akumulator: pojemność 54 kW/h, 385 kg
Silnik: elektryczny z napędem na tylne koła
Moc maksymalna: 250 kW (338 KM)
Zdolność odzysku energii: 250 kW
Napięcie zasilania: 900 V
Hamulce: tarcze wentylowane z włókna węglowego, zaciski czterotłoczkowe, z elektroniczną regulacją siły hamowania przy kołach tylnych
Prędkość maksymalna: 230 km/h (ustawiona pod kątem torów miejskich)
Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 2,8 s
Dystans hamowania: 100 m z prędkości 230 km/h do 40 km/h
Opony: Michelin Pilot Sport EV Saison 5, 245x40R18 (z przodu), 305x40R18 (z tyłu)