COVID-19 - Wasze zdrowie jest dla nas najważniejsze. Praca Salonów Marki DS oraz Autoryzowanych Serwisów DS odbywa się z zachowaniem wszelkich środków ostrożności, zaleceń i wytycznych związanych z ochroną zdrowia oraz przestrzeganiem zasad higieny.

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

Xavier Mestelan Pinon: "Ani niezwyciężeni, ani nieśmiertelni"

Berlin, 12 sierpnia 2020

Przedostatni wyścig 6 Sezonu ABB FIA Formuły E nie stał się powodem do radości dla zespołu DS TECHEETAH i kierowców: nowego mistrzowi Antonio Félixa Da Costy i Jean-Érica Vergne'a. Ale Francuz wciąż może wywalczyć podwójne mistrzostwo dla Marki w czwartek. Ryzykowna strategia sprawiła, że dwa jednomiejscowe pojazdy DS Automobiles napędzane silnikiem elektrycznym były o kilka sekund za późno na linii pomiaru podczas treningu kwalifikacyjnego. Czas okrążenia nie został zarejestrowany i dlatego obaj kierowcy zostali umieszczeni z na tylnych pozycjach startowych.

Po 45-minutowym wyścigu Jean-Éric Vergne musiał zadowolić się 18. miejscem, podczas gdy jego kolega z drużyny, Antonio Félix Da Costa, od niedzieli mistrz Sezonu 6, był zmuszony do wycofania się z ostatniego okrążenia.

 

Francuz, podwójny Mistrz Formuły E, sklasyfikowany w środę na 18. miejscu, ma apetyt na rewanż podczas wielkiego finału.


"Wyścig zaczął się dobrze" mówi JEV. "Na początku wyścigu dobrze gospodarowałem energią i zacząłem doganiać innych. Niestety, dostaliśmy karę – Drive Through – za chłodzenie akumulatorów na starcie. Od tego momentu, wyścig był dla mnie rozstrzygnięty. Jednak kontynuowaliśmy go. Teraz wszystko resetujemy i skupiamy się na jutrze".

Antonio Felix Da Costa, pełen euforii po zwycięstwie w niedzielę wieczorem, dobrą wolą walczył z niepomyślnym losem. "W niektóre dni sprawy nie obracają się twoją korzyść" – powiedział. "Dzisiaj był jeden z nich. Ale szczerze mówiąc, dobrze sobie z tym radzę. Jestem tak wdzięczny za to, co się wydarzyło przez ostatnie kilka dni. . . Wiem też, że nie zawsze można być na szczycie. Mimo wszystko dobrze się bawiłem podczas wyścigu, zaczynając z tyłu stawki. Wróciłem na 11. miejsce i myślę, że mogliśmy dostać się do pierwszej dziesiątki, ale mój samochód zatrzymał się na ostatnim okrążeniu. Nadal nie wiemy, co się stało, ale przeanalizujemy to dokładnie z naszymi inżynierami."