COVID-19 - Wasze zdrowie jest dla nas najważniejsze. Praca Salonów Marki DS oraz Autoryzowanych Serwisów DS odbywa się z zachowaniem wszelkich środków ostrożności, zaleceń i wytycznych związanych z ochroną zdrowia oraz przestrzeganiem zasad higieny.

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

Najczęściej zadawane pytania WSZYSTKIE PYTANIA DOTYCZĄCE SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH I HYBRYDOWYCH

Samochód elektryczny to pojazd, którego silnik pracuje na akumulatorze zasilanym energią elektryczną. Czy chcesz jeździć samochodem elektrycznym? Poznaj ofertę samochodów elektrycznych DS już teraz

Silnik samochodu elektrycznego jest zasilany energią zgromadzoną w akumulatorze, która następnie jest przekształcana w energię mechaniczną umożliwiającą poruszanie się pojazdu. Aby dowiedzieć się więcej o naszych samochodach w 100% elektrycznych, poznaj Nowego SUV-a DS 3 E-TENSE. 

Plug-In Hybrid Electric Vehicle (PHEV) to samochód z silnikiem spalinowym (benzynowym lub wysokoprężnym) i silnikiem elektrycznym zasilanym przez akumulator. Chcesz przejść na hybrydę typu plug-in? Już teraz zapoznaj się z gamą hybryd plug-in marki DS.

Samochód hybrydowy typu plug-in wykorzystuje silnik elektryczny do rozruchu i przy niskich prędkościach (poniżej 50 km/h); podczas przyspieszania do gry wchodzi silnik spalinowy w celu osiągnięcia pożądanej prędkości. Aby dowiedzieć się więcej o naszych hybrydach plug-in, poznaj DS 4 E-TENSE, Nowego DS 7 i DS 9 E-TENSE.

Samochód hybrydowy bez możliwości ładowania to samochód, który łączy w sobie silnik elektryczny i silnik spalinowy, ale nie może być ładowany poprzez podłączenie do stacji ładowania. Chcesz wiedzieć więcej o ładowaniu hybryd? Znajdź wszystkie informacje, których potrzebujesz, aby naładować swój samochód DS.

Hybryda plug-in to samochód, który można naładować poprzez podłączenie go do domowego gniazdka lub publicznego punktu ładowania, podczas gdy hybryda non-plug-in jest ładowana tylko podczas hamowania regeneracyjnego.

Samochód elektryczny ma jedynie silnik zasilany energią elektryczną, natomiast pojazd hybrydowy typu plug-in łączy w sobie zarówno silnik elektryczny, jak i spalinowy. Nie wiesz, czy wybrać hybrydę plug-in czy samochód elektryczny? Porównaj teraz zalety hybryd plug-in i samochodów w 100% elektrycznych!

PHEV oznacza "Plug-in Hybrid Electric Vehicle" i jest skrótem używanym do oznaczenia wszystkich samochodów hybrydowych plug-in. Wypróbuj hybrydę plug-in z gamy samochodów hybrydowych DS.

Średnia żywotność akumulatora w samochodzie elektrycznym lub hybrydowym plug-in wynosi 8 lat, czyli około 160 000 km. W przypadku awarii producent przeprowadza proces renowacji akumulatora w ramach gwarancji, aby zapewnić maksymalną żywotność. Dowiedz się więcej o recyklingu akumulatora i gwarancji dla samochodów DS.

Samochód elektryczny lub hybrydowy można ładować w publicznym punkcie ładowania lub w prywatnym punkcie ładowania, zwanym również domowym punktem ładowania. Poznaj wszystkie opcje ładowania samochodu DS już teraz!

Ponad 70% akumulatorów Li-Ion z DS Automobiles jest poddawanych recyklingowi (jest to wyższy poziom recyklingu niż wymagane przepisami 50%), a kolejna część tych akumulatorów jest ponownie wykorzystywana w stacjonarnych systemach magazynowania energii dla domów indywidualnych, budynków wielorodzinnych i sieci elektrycznych. Zapoznaj się ze wszystkimi informacjami dotyczącymi recyklingu akumulatorów samochodów elektrycznych DS. 

Samochody elektryczne DS korzystają z 8-letniej gwarancji lub 160 000 km na akumulator trakcyjny. Dowiedz się więcej o naszych zobowiązaniach dotyczących gwarancji na samochody elektryczne DS.

Zaleca się ładowanie samochodu elektrycznego w godzinach pozaszczytowych, jeśli masz domowy punkt ładowania (aby skorzystać z niższych stawek za energię elektryczną). W zależności od sposobu użytkowania, zalecamy ładowanie akumulatora samochodu elektrycznego, gdy poziom naładowania akumulatora zbliża się do 20%, aby zachować jego długotrwałą wydajność.

Istnieją 4 rodzaje przewodów do ładowania samochodu elektrycznego lub hybrydy plug-in:

 

- Przewód trójfazowy Typ 3 i jednofazowy Typ 3 umożliwiają ładowanie samochodu za pośrednictwem  DS Wall Box lub publicznej stacji ładowania.
- Przewód Typ 2 umożliwia ładowanie samochodu w gniazdku domowym.
- Wzmocniony kabel Typ 2 pozwala na podłączenie do wzmocnionego gniazda domowego.

30 minut ładowania w stacji ładowania o mocy 100 KW to czas, który pozwala odzyskać 80% zasięgu w Nowym DS 3 E-TENSE.

Czas ładowania Twojego samochodu elektrycznego zależy od kilku czynników:
- Pojemności akumulatora: akumulatory o dużej pojemności (wyrażonej w kWh) wymagają długiego czasu ładowania.
- Stacji ładowania: im większa moc stacji, tym szybszy czas ładowania.
- Przewodu do ładowania: przepustowość używanego przewodu do ładowania (wyrażona w kWh) musi być zbliżona do mocy stacji ładowania.

 Nowy, elektryczny DS 3 E-TENSE ma zasięg do 400 km (cykl WLTP). Aby w pełni wykorzystać możliwości jazdy w 100% elektrycznej, dowiedz się więcej o czynnikach, które mogą wpływać na zasięg oraz poznaj nasze porady dotyczące jego optymalizacji.

Na zasięg samochodu elektrycznego mogą mieć wpływ prędkość, styl jazdy i warunki pogodowe. Oto nasze wskazówki dotyczące optymalizacji zasięgu:
- Przyjmij spokojny i płynny styl jazdy
- Korzystaj z trybu Eco i hamowania regeneracyjnego
- Wstępnie ogrzewaj lub klimatyzuj swój samochód w zależności od warunków pogodowych.

Główna różnica między Wall Box lub ścienną stacją ładowania a wzmocnionym gniazdem domowym polega na dostarczanej mocy. Wzmocnione gniazdo domowe może obsługiwać moc 3,2 kW (wzmocniony przewód typu 2), podczas gdy DS Wall Box może obsługiwać moc 22 kW, dzięki czemu czas ładowania samochodu elektrycznego jest szybszy.

Jeśli nie używasz swojego samochodu elektrycznego przez pewien czas, zalecamy ładowanie akumulatora raz w miesiącu, aby zachować jego wydajność. W normalnych warunkach akumulator litowo-jonowy samochodu elektrycznego DS może być ładowany codziennie, nawet jeśli nie jest całkowicie rozładowany, bez ryzyka pogorszenia jego wydajności.

Zastrzeżenia prawne

¹ Elektryczny: podane wartości zasięgu i zużycia energii elektrycznej są zgodne z procedurą testową WLTP, na podstawie której nowe samochody są homologowane od 1 września 2018 r. Wartości te mogą różnić się w zależności od rzeczywistych warunków eksploatacji. użytkowania oraz różnych czynników, takich jak: prędkość, komfort termiczny w samochodzie, styl jazdy i temperatura zewnętrzna. Czas ładowania zależy w szczególności od mocy ładowarki pokładowej w samochodzie, przewodu do ładowania, a także od rodzaju i mocy używanej stacji ładowania. Aby uzyskać więcej informacji, należy skontaktować się z punktem sprzedaży. Więcej informacji tutaj. Hybrydowy: podane wartości zużycia paliwa, emisji CO₂ i zasięgu są zgodne z procedurą testową WLTP, na podstawie której nowe samochody są homologowane od 1 września 2018 r. Ta procedura WLTP zastępuje cykl Europejska Szkoła Jazdy (NEDC), który był procedurą testową stosowaną wcześniej. Ponieważ warunki testowe są bardziej realistyczne, zużycie paliwa i emisja CO₂ mierzone według procedury WLTP są w wielu przypadkach wyższe niż mierzone według procedury NEDC. Wartości zużycia paliwa, emisji CO₂ i zasięgu mogą się różnić w zależności od rzeczywistych warunków użytkowania i różnych czynników, takich jak: częstotliwość ładowania, styl jazdy, prędkość, konkretne wyposażenie, opcje, rodzaje opon, temperatura zewnętrzna i komfort termiczny we wnętrzu samochodu. Aby uzyskać więcej informacji, należy skontaktować się z punktem sprzedaży. Więcej informacji tutaj.