Środowisko

ZRÓWNOWAŻONA MOBILNOŚĆ

NASZA WSPÓLNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ

Zrównoważona mobilność, pochodna pojęcia zrównoważonego rozwoju, obejmuje starania o ograniczenie emisji gazów cieplarnianych, ochronę środowiska naturalnego i wsparcie dla nowych, bardziej ekologicznych formuł transportu.

ROZWÓJ EKOINNOWACYJNYCH TECHNOLOGII

Ciągłe innowacje drogą do redukcji emisji CO2

HYBRID4

Technologia Hybrid4 łączy osiągi silnika Diesla z efektywnością napędu elektrycznego.

PURETECH

W silnikach PureTech zastosowano technologie sprzyjające ich reaktywności i ograniczeniu zużycia paliwa.

BLUE HDi

Silniki BlueHDi dzięki katalizatorowi SCR mniej zanieczyszczają środowisko niż klasyczne silniki Diesla.

Grupa PSA z organizacjami T&E i FNE publikuje wyniki rzyczywistego zużycia paliwa samochodów DS

Zgodnie ze zobowiązaniami podjętymi wobec swoich klientów, Grupa PSA opublikowała wyniki rzeczywistego zużycia paliwa dla 3 kluczowych modeli samochodów marki DS.


Procedura testowa została przygotowana we współpracy z niezależnymi organizacjami – Transport & Environment (T&E) oraz France Nature Environnement (FNE), a wyniki pomiarów zostały poddane audytowi Bureau Veritas. Procedura testowa jest wiarygodna oraz powtarzalna. Pozwala mierzyć faktyczne zużycie paliwa przez klientów Grupy PSA podczas użytkowania samochodów w rzeczywistych warunkach.
 

Procedura testowa, wzorowana na europejskim projekcie RDE „Real Driving Emissions", mierzy zużycie paliwa z wykorzystaniem przenośnych urządzeń podłączanych do samochodów (PEMS). Wiarygodność zastosowanej procedury oraz uzyskanych wyników jest gwarantowana przez niezależną, międzynarodową firmę certyfikacyjną Bureau Veritas.

Pomiary były realizowane w określonych warunkach. Wybrano drogi publiczne: 25 km w warunkach miejskich, 39 km na trasach pozamiejskich oraz 31 km na autostradzie. Testy odtwarzały rzeczywiste warunki użytkowania samochodu. Uwzględniono na przykład włączoną klimatyzację, masę pasażerów, wagę bagażu czy nachylenie terenu.

MODELE DS - wersja testowana Rzeczywiste zużycie paliwa
l/100km

DS 3 BlueHDi 120 S&S M6 So Chic opony 17"*
DS 3 PureTech 110 S&S M5 So Chic opony 16"*
DS 4 BlueHDi 120 S&S M6 So Chic STT opony 17"*
DS 3 Cabrio BlueHDi 100 S&S M5 So Chic opony 16"*
DS 4 PureTech 130 S&S M6 So Chic opony 17"*

5

6
5,4
5
6,8 


 *opony o obiżonym oporze toczenia

WYBIERAJ EKOLOGICZNE TWORZYWA

Stosowanie materiałów przetworzonych i naturalnych pozwala ograniczyć emisję dwutlenku węgla

Program zarządzania środowiskiem zaczyna się już w fazie projektowania. Wspieramy pozytywny recykling, stosując głównie materiały naturalne, przetworzone lub powtórnie wykorzystane. To ekokoncepcyjna praca, której efektem jest produkcja samochodów przyjaznych dla środowiska.

CO SIĘ KRYJE POD NAZWĄ EKOLOGICZNYCH TWORZYW?

Trzy rodzaje materiałów

Tworzywa sztuczne pochodzące z recyklingu

  

Materiały pochodzenia naturalnego

  

Biomateriały

  

KONKRETNIE

29% konstrukcji samochodu marki DS to tworzywa ekologiczne

29% konstrukcji samochodu to materiały pochodzenia naturalnego i przetworzone. Z 200 kg zastosowanych polimerów 15% to tworzywa ekologiczne (z czego 60% to materiały naturalne, a 40% – materiały pochodzące z recyklingu).

LEPSZE WYKORZYSTANIE MATERIAŁÓW PRZETWORZONYCH

Strategia środowiskowa w produkcji

Niektóre części samochodu wyprodukowano w całości lub w dużym stopniu z tworzyw ekologicznych. Na przykład nadkola produkuje się z przetworzonego poliamidu, osłonę filtra przeciwpyłkowego – z przetworzonego polipropylenu. Włókno szklane z izolacji ekranu pochodzi ze szkła z odzysku.

Triman

Począwszy od stycznia 2015 r., wprowadzono nowe obowiązkowe oznaczenie produktów podlegających recyklingowi i segregacji: Triman.
Celem jest poinformowanie konsumentów, że produkt lub opakowanie nie mogą być wyrzucone do zwykłego kosza na śmieci. Muszą zostać poddane segregacji i recyklingowi w specjalistycznym punkcie.


Informacja ta jest zilustrowana odpowiednim piktogramem symbolizującym odpowiedzialną postawę obywatelską.


Piktogram może być umieszczony na produkcie, opakowaniu lub w formie cyfrowej (na stronie internetowej).


Nasze produkty i opakowania, które mogą być przedmiotem segregacji i recyklingu to: opony, opakowania kartonowe i papierowe, zadrukowany papier.
Nie dotyczy odpadów elektrycznych i elektronicznych (DEEE), baterii i akumulatorów oraz produktów chemicznych, oznaczonych piktogramem przekreślonego kosza na śmieci.


Aby dowiedzieć się więcej, odwiedź strony:
http://www.ademe.fr/particuliers-eco-citoyens/dechets/bien-jeter/faire-dechets
http://www.aliapur.fr/fr
http://www.consignesdetri.fr

Recykling, obieg doskonały

Wdrożono system zbiórki wyeksploatowanych samochodów metodami przyjaznymi dla środowiska. Opracowano schemat demontażu samochodów, a każda część, która tego wymaga, jest starannie czyszczona. Proces ten mieści się w standardzie produkcji od samego jej początku, przebiega zatem bez zakłóceń.

EKOJAZDA

Efekty ekologicznej jazdy

OGRANICZ PRĘDKOŚĆ:
To dodatkowa oszczędność paliwa.

 

ZREDUKUJ ŁADUNEK:
100 kg więcej w bagażniku to zużycie paliwa wyższe o 5%*.

SPRAWDŹ CIŚNIENIE W OPONACH:
Ciśnienie za niskie o 0,5 bara to o 2,4% wyższe zużycie paliwa*.

 

REGULARNIE KONTROLUJ STAN TECHNICZNY SAMOCHODU:
Wymiana oleju, filtru powietrza to do 25% oszczędności na paliwie*.

*consoglobe.com ; ecoconduite.org.