Środowisko

ZRÓWNOWAŻONA MOBILNOŚĆ

NASZA WSPÓLNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ

Zrównoważona mobilność, pochodna pojęcia zrównoważonego rozwoju, obejmuje starania o ograniczenie emisji gazów cieplarnianych, ochronę środowiska naturalnego i wsparcie dla nowych, bardziej ekologicznych formuł transportu.

ROZWÓJ EKOINNOWACYJNYCH TECHNOLOGII

Ciągłe innowacje drogą do redukcji emisji CO2

HYBRID4

Technologia Hybrid4 łączy osiągi silnika Diesla z efektywnością napędu elektrycznego.

PURETECH

W silnikach PureTech zastosowano technologie sprzyjające ich reaktywności i ograniczeniu zużycia paliwa.

BLUE HDi

Silniki BlueHDi dzięki katalizatorowi SCR mniej zanieczyszczają środowisko niż klasyczne silniki Diesla.

Zużycie paliwa w modelach DS

W listopadzie 2015 r., gdy zaufanie klientów do testów zużycia paliwa zaczęło się załamywać, Grupa PSA zdecydowała się na wyjątkowy krok, aby zachować przejrzystość w relacjach z klientami – zapadła decyzja o publikacji rzeczywistych danych odnośnie zużycia paliwa w samochodach Grupy. Do współpracy zaproszono renomowane organizacje pozarządowe i certyfikowanych partnerów. To pierwsza taka inicjatywa w świecie motoryzacji.

 

Dane pochodzą z procedury testowej uzgodnionej z dwiema organizacjami pozarządowymi, Transport & Environment (T&E) oraz France Nature Environment (FNE), zostały również poddane audytowi Bureau Veritas. Miarodajna i powtarzalna procedura pozwala zmierzyć rzeczywiste zużycie paliwa w samochodach klientów Grupy PSA. 

 

Procedura bazuje na unijnym projekcie RDE (Real Driving Emissions) i sprawdza zużycie paliwa za pomocą przenośnych urządzeń pomiarowych (PEMS - portable emissions measurement system), zainstalowanych w samochodzie. Bureau Veritas, niezależna organizacja o międzynarodowej renomie, jest gwarantem jakości procedury i zapewnia, że jest przeprowadzana zgodnie ze specyfikacją, a rezultaty są miarodajne. 

 

Pomiary zostały zrealizowane na drogach publicznych, otwartych dla ruchu (25 km w mieście, 39 poza miastem, 31 km na autostradach), w normalnych warunkach drogowych, z pasażerem i bagażem, na drogach o różnym nachyleniu, z włączoną klimatyzacją. Wyniki pomiarów odpowiadają informacjom o zużyciu paliwa, pozyskanym od klientów Grupy PSA na podstawie niezależnych ankiet. Rezultaty potwierdzają, że procedura stworzona we współpracy z T&E i FNE ma solidne podstawy naukowe, jest miarodajna i odpowiada stylowi jazdy typowego kierowcy.

MODELE DS Procedura T&E
l/100km
DS 3 BlueHDi 120 S&S BVM6 Sport Chic, felgi 17'' 5
DS 3 PureTech 110 S&S BVM So Chic, felgi 16'' 6
DS 4 BlueHDI 120 S&S BVM6 So Chic, felgi 17'' 5,4
DS 4 PureTech 120 S&S BVM So Chic, felgi 17'' 6,8

WYBIERAJ EKOLOGICZNE TWORZYWA

Stosowanie materiałów przetworzonych i naturalnych pozwala ograniczyć emisję dwutlenku węgla

Program zarządzania środowiskiem zaczyna się już w fazie projektowania. Wspieramy pozytywny recykling, stosując głównie materiały naturalne, przetworzone lub powtórnie wykorzystane. To ekokoncepcyjna praca, której efektem jest produkcja samochodów przyjaznych dla środowiska.

CO SIĘ KRYJE POD NAZWĄ EKOLOGICZNYCH TWORZYW?

Trzy rodzaje materiałów

Tworzywa sztuczne pochodzące z recyklingu

  

Materiały pochodzenia naturalnego

  

Biomateriały

  

KONKRETNIE

29% konstrukcji samochodu marki DS to tworzywa ekologiczne

29% konstrukcji samochodu to materiały pochodzenia naturalnego i przetworzone. Z 200 kg zastosowanych polimerów 15% to tworzywa ekologiczne (z czego 60% to materiały naturalne, a 40% – materiały pochodzące z recyklingu).

LEPSZE WYKORZYSTANIE MATERIAŁÓW PRZETWORZONYCH

Strategia środowiskowa w produkcji

Niektóre części samochodu wyprodukowano w całości lub w dużym stopniu z tworzyw ekologicznych. Na przykład nadkola produkuje się z przetworzonego poliamidu, osłonę filtra przeciwpyłkowego – z przetworzonego polipropylenu. Włókno szklane z izolacji ekranu pochodzi ze szkła z odzysku.

Recykling, obieg doskonały

Wdrożono system zbiórki wyeksploatowanych samochodów metodami przyjaznymi dla środowiska. Opracowano schemat demontażu samochodów, a każda część, która tego wymaga, jest starannie czyszczona. Proces ten mieści się w standardzie produkcji od samego jej początku, przebiega zatem bez zakłóceń.

EKOJAZDA

Efekty ekologicznej jazdy

OGRANICZ PRĘDKOŚĆ:
To dodatkowa oszczędność paliwa.

 

ZREDUKUJ ŁADUNEK:
100 kg więcej w bagażniku to zużycie paliwa wyższe o 5%*.

SPRAWDŹ CIŚNIENIE W OPONACH:
Ciśnienie za niskie o 0,5 bara to o 2,4% wyższe zużycie paliwa*.

 

REGULARNIE KONTROLUJ STAN TECHNICZNY SAMOCHODU:
Wymiana oleju, filtru powietrza to do 25% oszczędności na paliwie*.

*consoglobe.com ; ecoconduite.org.