DS PERFORMANCE

Strona poświęcona naszemu technologicznemu know-how

Niedługo po narodzinach Marki DS w 2014 r. postanowiliśmy napisać nowy rozdział historii motoryzacji. Stworzyliśmy DS Performance, dział sportów samochodowych. Co nas motywowało? Odwaga w podejmowaniu wyzwań oraz innowacyjne myślenie. 

Dział sportów samochodowych Marki DS

DS Performance we współpracy z Virgin Racing już trzeci rok bierze udział w serii wyścigów Formuły E. Za projekt i produkcję zespołów napędowych (silniki, skrzynie biegów) odpowiada nasz oddział w Wersalu (Francja).

Cele na ten sezon? Nowe zwycięstwa, wywalczone przez kierowców w bolidzie DSV-03, oraz kontynuacja prac rozwojowych nad samochodami wyścigowymi. Owoce tych badań i wynikające z nich udoskonalenia przynoszą korzyści w produkcji modeli seryjnych.

Know-how

Przekraczanie granic technologii jutra, tworzenie samochodów elektrycznych o coraz lepszych możliwościach i testowanie naszych ostatnich innowacji – to cele DS Performance, działu sportowego Marki.

Z toru wyścigowego na drogi

Bierzemy udział w wyścigach, które nie powodują emisji spalin, dlatego mogą odbywać się w sercu dużych miast. To dla nas doskonała okazja, by spotkać się z naszymi klientami i zaprezentować największe atuty bolidów oraz modeli seryjnych. Uczestnictwo w Mistrzostwach Świata FIA Formuły E umożliwia nam rozwijanie nowych technologii, wykorzystywanych w samochodach elektrycznych i hybrydowych. Najbardziej aktualnym dowodem tej zależności są prace nad naszym nowym SUV-em DS 7 CROSSBACK, który jako pierwszy model Marki będzie dostępny w wersji E-TENSE 4x4, hybrydzie w wydaniu DS.

DS E-TENSE

Od marzeń do rzeczywistości


DS E-Tense konsekwentnie podbija serca publiczności od momentu prezentacji w marcu 2016 r podczas Salonu Genewskiego. Nadwozie tego samochodu ma perfekcyjnie zbalansowane proporcje (4,72 m długości, 2,08 m szerokości i 1,29 m wysokości). DS E-Tense to coś więcej niż jeden z wielu samochodów koncepcyjnych. To prawdziwy samochód przyszłości, który wyznacza stylistyczne i technologiczne trendy Marki. Nie jest makietą, kursującą pomiędzy międzynarodowymi wystawami motoryzacyjnymi. DS E-Tense to projekt kompletny, który brał udział w dynamicznej prezentacji przy okazji ePrix Paryża i Monako. Pojawił się również na drogach publicznych podczas wielu wydarzeń, organizowanych przez Markę. 

DS 3 PERFORMANCE

To prestiżowy i dynamiczny samochód, łączący codzienną praktyczność, komfort i przyjazną obsługę z prawdziwą przyjemnością z jazdy.

DS 3 PERFORMANCE osiąga moc 208 KM (moment obrotowy wynosi 300 Nm) i jest wyposażony w odpowiednio zestopniowaną, sześciobiegową skrzynię MCM. Ten model to wyjątkowa demonstracja know-how Marki, którego esencją jest jedno słowo: wyrafinowanie. 

DS PERFORMANCE: ZESPÓŁ

Xavier Mestelan Pinon (powyżej): 46 lat, Francuz, Dyrektor DS Performance                                                                                                   Postanowienie na sezon 2017/2018: myśleć o przyszłości, nie zapominając o tym, co tu i teraz.

Thomas Chevaucher (poniżej): 36 lat, Francuz, Dyrektor techniczny Postanowienie na sezon 2017/2018: sprawić, aby był to najlepszy sezon od początku udziału w wyścigach Formuły E

Claire Magnant (powyżej) : 33 lata, Francuz, Manager programu Postanowienie na sezon 2017/2018: skorzystać z wzrostu rangi mistrzostw, by wzmocnić wizerunek Marki DS. 

Didier Raso (poniżej) : 40 lat, Francuz, Szef ds. systemów napędowych                                                                             Postanowienie na sezon 2017/2018: dalej rozwijać badania i testy, by wykorzystać maksymalny potencjał bolidu DSV-03.

Adrien Da Cunha Belvès (powyżej) : 32 lata, Francuz, Szef ds. komunikacji                                                                           Postanowienie na sezon 2017/2018: sprawić, by Formuła E była znacznie bardziej popularna, ponieważ na to zasługuje! 

NASI PARTNERZY

Total

Total to historyczny partner Marki, który towarzyszy nam również w Formule E.

DSV-03 korzysta z płynu do skrzyni biegów, który został specjalnie opracowany dla tego bolidu przez inżynierów Centre de Recherches de Solaize (CReS) Total. Poprawia on wydajność skrzyni, jak również redukuje zużycie energii elektrycznej.   

DS Virgin Racing

Ogłosiliśmy partnerstwo z Virgin Racing w Londynie, podczas ostatniej rundy pierwszego sezonu wyścigów Formuły E w 2015 r. Naszą wspólną ambicją jest bycie liderem na torze i poza nim.