SALON RÉTROMOBILE 2016

WYJĄTKOWE MODELE DS I SM

DS 20 PALLAS, SM OR czy DS Coupé Bossaert GT 19… te niezwykłe samochody można było zobaczyć na stoisku marki DS na Salonie Rétromobile, który odbył się w dniach 3 ‑ 7 lutego br. w Paryżu.


Na ekspozycji, zorganizowanej przy wsparciu stowarzyszenia Amicale CITROËN France* oraz fanklubów DS i SM**, podziwialiśmy pięć prestiżowych modeli oraz najnowsze „dziecko” marki - Nowego DS 3. Tematem przewodnim tegorocznej ekspozycji Marki DS, która już po raz drugi bierze udział w tym salonie, było wyrafinowanie i zaawansowane technologie.


Międzynarodowy salon Rétromobile, będący wielkim wydarzeniem dla pasjonatów starych samochodów, jest dla Marki DS ważną okazją do spotkania się z szeroką publicznością. Marka, która już po raz drugi posiadała na salonie własne stoisko, zaprezentowała na nim kolekcję kultowych modeli DS i SM, jak również najnowsze dzieło - Nowego DS 3, który niedawno został zaprezentowany pod szklaną piramidą w Luwrze.


Dzięki zaangażowaniu kolekcjonerów udało się zgromadzić pięć prestiżowych modeli. Publiczność miała okazję zapoznać się z wyjątkowym dziedzictwem, które jest dla marki DS źródłem inspiracji i pozwala jej oferować samochody łączące awangardową stylistykę z nowoczesnymi technologiami, komfort z dynamiką, szlachetne materiały z wyrafinowaniem.


Gwiazdami tego salonu były:

- DS Coupé Bossaert GT 19 z 1963 r. - absolutnie wyjątkowy model! Prezentowany na salonie egzemplarz w kolorze bordo jest z pewnością jedynym, który dotrwał do dziś spośród dwunastu wykonanych przez Hectora Bossaerta na początku lat 60. Ten pasjonat wyścigów, specjalizujący się jednocześnie w tuningu i przygotowywaniu samochodów wyczynowych, podjął się zadania stworzenia sportowego coupé na bazie modelu DS. Nadwozie zaprojektował włoski stylista Pietro Frua. W ten sposób powstało Coupé GT 19 ! Efekt jest zaskakujący. Nadwozie zostało skrócone o 47 cm i obniżone o 7 cm, a błotniki przypominają kształtem skrzydła, odkrywające się od nadwozia tuż za linią drzwi, z łukowato wyciętym nadkolem, w którym widać całe tylne koła. Tylny zderzak i wypukła linia bagażnika tworzą idealną symetrię z przodem, a panoramiczna tylna szyba zapewnia doskonałą widoczność. Wnętrze z charakterystycznym obrotomierzem i wskaźnikiem temperatury płynu chłodzącego jest godne sportowego auta z lat 60. (prezentowany samochód ma również deskę rozdzielczą „ Jaeger ”). Klienci mieli również możliwość wyboru skórzanej tapicerki, trójramiennej kierownicy wykładanej drewnem i specjalnie stuningowanego silnika, błyskawicznie rozpędzającego samochód do 172 km/h.

 


- DS 20 PALLAS z 1974 r. Prezentowany model posiada perłowoszare nadwozie z czarnym, błyszczącym dachem, a jego wnętrze jest wykończone dżersejem w karmelowym odcieniu. Wersja PALLAS, która została po raz pierwszy zaprezentowana w październiku 1964 r. na salonie w Paryżu, rozpoczęła nową epokę w historii DS dzięki doskonałej jakości wykończenia, nie spotykanej nigdy wcześniej w wielkoseryjnych samochodach. Wyróżnia się od pozostałych DS dopracowanym i wyjątkowo luksusowym wyposażeniem, obejmującym chromowane listwy, specjalne ozdobne elementy, siedzenia o większej grubości siedziska i oparcia…


- DSpécial z 1972 r. z białym nadwoziem i czarnym wnętrzem. Gama modeli o nazwie zaczynającej się na „ D ” pojawiła się po raz pierwszy we wrześniu 1969 r. DSpécial zastąpił wówczas wersje Luxe i Confort ID19. Prezentowany na salonie model jest wyposażony we wspomaganie kierownicy i podgrzewaną tylną szybę, dostępne w opcji przy zamówieniu. Prędkość maksymalna tego modelu wynosiła 160 km/h.


Model SM to typowe GT, a jednocześnie godny spadkobierca DS, również prezentowany z honorami na stoisku DS, gdzie będzie można zobaczyć :


- SM z 1975 r. z wtryskiem paliwa - przedostatni egzemplarz wyprodukowany w zakładzie Ligier w Abrest (w departamencie Allier). Wystawiany model posiada w pełni oryginalne wyposażenie, biały kolor lakieru oraz niebiesko-zieloną tkaninową tapicerkę. Jest także wyposażony w przyciemniane lusterka i klimatyzację. Tak jak wszystkie SM z końcowego okresu produkcji, ma dynamiczne pasy bezpieczeństwa i przycisk świateł awaryjnych na desce rozdzielczej.


- SM OR, unikatowy model przygotowany specjalnie na tegoroczną edycję salonu Rétromobile. Jego nadwozie zostało przeszlifowane, a następnie pokryte dwoma warstwami lakieru kryjącego i trzema warstwami bezbarwnego. Nowy lakier świetnie podkreśla futurystyczną linię tego auta wyposażonego w zaawansowane technologie. Eksponowany model pochodzi z 1971 r. i jest wyposażony w silnik Maserati V6 z gaźnikiem, przyciemniane szyby, klimatyzację oraz skórzaną tapicerkę „Havane”.
Obok tych kultowych samochodów zaprezentowano również Nowego DS 3. Nowy model marki ma w sobie „geny” legendarnych DS z przeszłości, będących symbolami zaawansowanych technologii i wyrafinowania oraz niezwykle awangardowego i nowoczesnego modelu SM! Salon Rétromobile był jednym z pierwszych miejsc, w których można było zobaczyć nowy model DSa, zaprezentowany zaledwie kilka dni temu pod szklaną piramidą w Luwrze. Wystawiony samochód to wersja Sport Chic w kolorze Blanc Nacré z dachem brun Topaze i silnikiem 1.6 BlueHDi 120 S&S. Te modne auto z klasą, o imponujących osiągach, jest wyposażone w reflektory DS LED VISION, system aktywnego hamowania Active City Brake, ekran dotykowy 7’’ z funkcją Mirror Screen oraz tapicerkę ze skóry Nappa brun Trinitario, wykończonej na wzór splotu bransolety zegarka, oferowaną wyłącznie przez DS!


*Amicale des Clubs CITROËN France to stowarzyszenie fanklubów marki CITROËN zajmujące się koordynacją działań klubów w porozumieniu z markami CITROËN i DS.
**Na salonie Rétromobile 2016 będą reprezentowane kluby: Club Citroën France ; DS Club Révolution 55 ; DS ID Club de France ; Euro SM Club ; Idéale DS France ; SM Club de France