Po wczorajszej oficjalnej inauguracji, w której brali udział Prezydent Francji François Hollande, Dyrektor Muzeum Luwru Jean-Luc Martinez oraz CEO Marki DS Yves Bonnefont, przeprojektowana i zreorganizowana przestrzeń wejścia do Luwru została dziś udostęp

Marka DS sponsorem projektu „Pyramid” w Luwrze

„Pyramid”, główny projekt rozpoczęty w 2014 roku, uczynił ikoniczne wejście do muzeum bardziej wyjątkowym niż kiedykolwiek. Przestrzeń wejścia jest teraz znacznie lepiej wyposażona i przygotowana na przyjęcie 9 milionów osób, które co roku odwiedzają Luwr. Co istotne, prace w żaden sposób nie wpłynęły na unikatową architekturę zewnętrzną obiektu. Dla Marki DS, sponsora Luwru od 2015 roku, Piramida autorstwa Ieoh Ming Pei ma szczególne znaczenie – jest wyrazem ducha awangardy. To powód, dla którego Marka zdecydowała się wesprzeć projekt jej reorganizacji.

„Główną płaszczyzną łączącą Luwr z Marką DS, jest filozofia nieustannego czerpania z przeszłości i teraźniejszości w procesie tworzenia przyszłych rozwiązań. Mamy wspólną wizję, która bazuje na dążeniu do doskonałości, elegancji, know-how i technologicznej innowacyjności – wartościach kluczowych dla Francji, budujących jej międzynarodowy prestiż.” – tak Yves Bonnefont, Dyrektor Zarządzający Marki DS, skomentował wsparcie, którego Marka udziela Muzeum Luwru od 2015 roku „Dla nas udział w projekcie reorganizacji Piramidy był całkowicie naturalnym krokiem. To było ambitne przedsięwzięcie, którego istotą była praca nad fantastycznym, awangardowym dziełem sztuki, jakim jest Piramida. Praca, do której jesteśmy szczególnie przywiązani w Marce DS – jej kluczową wartością jest duch awangardy, którego nieustannie szukamy, projektując nasze samochody.”

Projekt „Pyramid”, który rozpoczął się w 2014 roku i został właśnie ukończony, z pewnością wpłynie pozytywnie na wrażenia gości odwiedzających Luwr. Jego celem była reorganizacja przestrzeni wejścia do muzeum, znajdującego się pod Piramidą, aby stało się bardziej przyjazne dla 9 milionów osób, które co roku odwiedzają Luwr. Pierwotny projekt renowacji hallu, który powstał w 1989 roku, bazował na prognozie 4,5 milionów zwiedzających muzeum co roku. Wyzwanie polegało na znalezieniu takich rozwiązań, które nie będą wymuszały jakichkolwiek zmian w architekturze zewnętrznej Piramidy. Innym celem było zaplanowanie prac w sposób, który nie zmusi organizatorów do zamknięcia muzeum podczas reorganizacji. Założenia zostały zrealizowane. Podwojono liczbę bramek wejściowych, aby uczynić ruch bardziej płynnym, zbudowano dwa dobrze widoczne i odseparowane od hałasu punkty informacyjne, scentralizowano system biletowy, zwiększono przestrzeń dla wycieczek z przewodnikami… To tylko kilka z wielu udogodnień, którymi można się już cieszyć, podobnie jak nowymi pomieszczeniami w Pavillon de l’Horloge, które wczoraj zostały udostępnione zwiedzającym.